2014. augusztus 10., vasárnap

Áfonyamámor liszt nélkül

Túró és gyümölcs, mindig remek páros. Áfonyaszezon idején kihagyhatatlan!


Hozzávalók:
28 cm-es csatos tortaforma, papírral kibélelve
750 g tehéntúró
200 ml habtejszín
4 egész tojás
100 g nyírfacukor
20 g házi készítésű nyírfa vanílás cukor
50 g vaníliás krémpor
1 kezeletlen citrom héja
250 g áfonya

A túrót a nyírfacukor felével, vaníliás cukorral, tojássárgákkal, tejszínnel, citromhéjjal krémesre kevertem. Közben tojások fehérjét a maradék cukorral laza habbá vertem, majd beleforgattam a túróba a krémporral együtt. Végül hozzákevertem az áfonyát, amiből pár szemet félretettem a tetejére. Belesimítottam a karikába, rátettem az áfonyát és 180 fokra előmelegített sütőben kb 45 perc alatt megsütöttem. 1 éjszakát érdemes hűtőben pihentetni, hogy teljesen megdermedjen, mert akkor lehet igazán szépen szeletelni. Gyümölcs nélkül is készíthető.

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok Edina a Blogodhoz, sok sikert és kedvet kívánok hozzá. Üdv Katica :)

    VálaszTörlés