2015. január 31., szombat

Csónakázó gombócok

A Vidék íze magazin 2015. januári számában láttam ezeket a tésztában sült fűszeres húsgolyókat és annyira megtetszett, hogy el is készítettem a saját verziómat. Első látásra talán kissé időigényesnek tűnhet, de ez az az étel, aminek a különbözői fázisait pompásan lehet párhuzamosan végezni.


Hozzávalók
A tésztához
400g liszt (nálam: 100g rétesliszt, 100g zabpehelyliszt, 200g teljes búza)
25g sikér (sikérre csak akkor van szükség, ha zabpehelylisztet használunk)
2 evőkanál olíva olaj
1 kisebb tojás
100ml tejszín
150ml víz
20g élesztő
1 teáskanál só

A gombcókhoz
600g darált sertéshús
1 tojás
2 evőkanál lágy zabpehely
1 gerezd fokhagyma
1 kisebb vöröshagyma fele

bors
oregánó
olaj a sütéshez

120g reszelt trappista sajt
egy kisebb tojás a kenéshez
egy csipet szezámmag

A tészta hozzávalóiból rugalmas tésztát gyúrtam a kenyérsütő gépem dagasztó programjával. Kelesztőtálba tettem és lefedtem. 
Míg a tészta kelt, elkészítettem a gombócokat. A húshoz adtam a tojást, a zúzott fokhagymát, a lereszelt vöröshagymát, a zabpelyhet, fűszereztem. Picit állni hagytam, míg a zabpehely felvette a húsban lévő nedvességet, majd vizes kézzel dió nagyságú gombócokat formáztam. Serpenyőben pici olajat melegítettem és a húsgolyókat fehéredésig sütöttem. Nem kell készre sütni őket, erre a lépesre csak azért van szükség, hogy a fasírtok biztosan átsüljenek majd a tésztával együtt. Papírtörlőre szedtem őket.
Miután a tészta körülbelül fél órát pihent, lisztezett nyújtótáblán 3 mm vastagra nyújtottam. 10x14cm-es téglalapokra vágtam, mindegyik közepére tettem egy kupac sajtot és szorosan egymás mellé ültettem két húsgolyót.


A tészta széleit oldalt felhajtottam, a végeit pedig, mint egy-egy cukorkát becsavartam.


A csónakokat papíros sütőlemezre tettem, és a gombócok közötti rést sajttal kitöltöttem. Fél órát kelesztettem, majd felvert tojással lekentem és szezámmal megszórtam.


180 fokra előmelegített sütőbe tettem és bő fél óra alatt aranybarnára sütöttem a csónakokat. Ketchuppal és egy pohárka szekszárdival isteni ebéd volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése