2015. április 20., hétfő

Tejfölös Graham kiflik

Pár hete egy apró malőr révén született ez a recept. Joghurtos kifliket készültem sütni, de csak tejfölt találtam a hűtőben. Így utólag nagyon örülök, mert ez a tejfölös verzió sokkal hálásabb, mint joghurtos társa. Fantasztikusan ropogós a külseje, könnyű, puha a bélzete. Másnap, sőt harmadnap is élvezhető.


Hozzávalók
Az előtésztához
130ml langyos víz
8g friss élesztő
200g liszt (100g rétes, 100g durum)

A tésztához
400g Graham liszt
10g árpamaláta (elhagyható)
120g tejföl
120ml víz
3 evőkanál olaj
2 csapott teáskanál só
15 g friss élesztő


Az előtészta hozzávalóit kelesztőtálba tettem, összekevertem és egy éjszakán át konyhapulton pihentettem. Ez idő alatt megkelt és összeesett. 
Másnap a tészta hozzávalóit és az előtésztát a kenyérsütőgép üstjébe mértem, majd rugalmas, a kenyértésztánál kissé lágyabb tésztát dagasztottam. Kelesztőtálba tettem, lefedtem. 35 perc alatt duplájára kelesztettem, közben egyszer átszellőztettem a tésztát, óvatos mozdulatokkal kicsit kinyomkodtam belőle a levegőt.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett nyújtótáblára borítottam, 12 egyenlő részre osztottam, kigömbölyítettem, 15 percig pihentettem.
A tésztát csepp alakúra formáztam.
Majd 2-3 mm vékonyra, háromszög alakúra nyújtottam. Minél vékonyabbra nyújtjuk, annál több tekerés lesz a kiflinken.
Feltekertem úgy, hogy a háromszög hegyét enyhén húztam.
Ha igazán szép kifliket szeretnénk, ügyeljünk rá, hogy a keskeny csücsök a kifli aljára kerüljön, a tekerések befelé és következetesen egy irányba nézzenek. Úgy pakoljuk őket, hogy legyen helyük kelni, sülni, ne érjenek össze. 

A megformázott kifliket 45 perc alatt duplájára kelesztettem. Közben a sütőt előmelegítettem 230 fokra, és a szokásos edényben forróvizet tettem be a sütő aljába. A megkelt kifliket lespricceltem vízzel és a forró, gőzös sütőbe tettem. 15 perc után, amikor kialakult a kiflik külső kérge, kivettem a vízgőzös edényt, a hőt pedig visszavettem 200 fokra. A sütési idő körülbelül 25 perc.
A kész kifliket rácsra tettem kihűlni.
 

9 megjegyzés:

  1. Ez a kifli mindig nagyon jol sikerul, fincsi, ropogós! Koszi szepen!

    VálaszTörlés
  2. Ki fogom próbálni nagyon jó néz ki!

    VálaszTörlés
  3. As elôtésztàhoz a durumliszt helyet jó a sima fehérliszt is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jó. De még jobb a rétesliszt, mert magasabb a sikértartalma.

      Törlés
  4. Mennyi a sutesi ido? 15+25? Vagy osszesen 25?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Összesen 25 perc, de ez természetesen sütőfüggő.

      Törlés
  5. Mit kell csinálni a papírral,hogy ne ragadjon a kiflire?
    :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lecserélni szilikonosra. Aldiban, Lidlben kapható jó minőségű, többször használhatóak, és nem ragad rájuk semmi.

      Törlés
  6. mi lenne ha csak graham lisztből csinálnám sikér hozzáadásával?

    VálaszTörlés