2015. június 18., csütörtök

Bazsalikomos, mozzarellás cukkini

Tegnap valami gyorsan összedobhatóra, könnyűre volt szükségem. Erre a célra tökéletesen megfelel ez a töltött cukkini. Míg összeállítottam felmelegedett a sütő. Az idő alatt pedig, míg a cukkinik sültek, megfőtt hozzá a köret. Így alig egy óra alatt elkészült az ebéd. 


Hozzávalók/2-3 főre
2 zsenge cukkini
80g extra húsos kolozsvári szalonna (elhagyható)
3 paradicsom
200g mozzarella
1 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
friss bazsalikom, ízlés szerint

A cukkiniket megmostam, papírtörlővel szárazra töröltem, majd hosszában elfeleztem. A talpukat egyesre vágtam, hogy ne billegjenek, majd kiszedtem a magjaikat. Erre a célra legpraktikusabb egy karalábévájó. Nem kell túl mélyen, hisz a magok még teljesen zsengék. Papíros sütőlemezre állítottam őket. A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A paradicsomot és a mozzarellát félxfél cm-es kockákra vágtam és egy keverőtálba tettem. A szalonnát gyufaszál vékonyságú, körülbelül 2-3 cm hosszú csíkokra szeleteltem. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a finomra vágott bazsalikomot. Borsoztam, majd az egészet óvatosan összekevertem. Sózni nem szükséges, hisz a sajt és a szalonna elég sós. A tölteléket a cukkinikbe raktam. 


Az előmelegített sütőbe tettem és körülbelül 20-25 percig sütöttem, addig, míg a sajt meg nem olvadt és pirult kicsit. A cukkini így ress marad, szerintem ebben az állapotában a legfinomabb. Bulgurt készítettem hozzá, de más gabonaköret is passzol mellé.



Tipp:
Hogyan vágjuk a szalonnát egészen vékonyra? Mindig tartok a mélyhűtőben húsos (és más célokra kevésbé húsos) füstölt szalonnát. Mikor megveszem, kisebb darabokra vágva bezacskózom és lefagyasztom. Felhasználás előtt pár perccel kiveszem a hűtőből, még fagyosan, éles késsel finomra vágom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése