2015. június 19., péntek

Teljes kiőrlésű terpetős pogácsa

Magam sem tudom miért, de az elmúlt 5 évben, mióta diétázom, szinte alig sütöttem pogácsát. Pedig ennek a receptnek az eredeti, fehér lisztes verziójáról elmondhatom, hogy ez az a pogácsa amin felnőttem. A disznóvágások utáni megunt, megpuhult "töpörtyű" mindig ebben a formában engedelmeskedett a konyhai anyagmegmaradás törvényének. Azaz nem veszett el, csak átalakult.


Hozzávalók
350g liszt (100g rétes, 100g őrölt zabpehely, 150g tk. búza)
25g búzasikér
200g darált tepertő
2 tojás sárgája
150g tejföl
20g friss élesztő
1,5 teáskanál só
frissen őrölt bors

A pihentetéshez
pici liszt és pár csepp étolaj

A kenéshez
1 tojás sárgája


A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mértem és egynemű, rugalmas tésztát gyúrtam. A tésztát lisztezett kelesztőtálba tettem és pár csepp olajjal lekentem. 45 percig lefedve kelesztettem. A tészta nem kel látványosan nagyra.
Lisztezett nyújtótáblára borítottam és 2,5cm vastagra nyújtottam. A tetejét egy éles sima késsel berácsoztam, majd egy 4cm-es pogácsaszaggatóval kiszúrtam. A pogácsákat papíros sütőlemezre sorakoztattam és újabb 30 percig kelesztettem.
Közben a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A megkelt pogácsákat felvert tojássárgával lekentem, majd aranybarnára sütöttem. 

4 megjegyzés:

  1. Edina!
    Minden pogis recptben van tejfol vagy joghurt. Mi tortenik, ha kihagyom? Van szojatejszinem, de az nem annyira tejfol, mivel potolhatnam tejmentesen szerinted?
    Puszi:Anett

    VálaszTörlés
  2. Szójatejszínnel nincs tapasztalatom, ellenben van egy tejmentes pogácsa receptem, amit vízzel szoktam készíteni. Azért nem kerül fel ide, mert fehér lisztes, krumplis, sült hagymás, így nem igazán passzol ebbe a tematikába. De azt bizton állíthatom, hogy így tejmentesen is finom. Tepertős, tk. lisztes verzióban is meg lehet vízzel próbálni, hisz tartalmaz elég zsiradékot a tészta.

    VálaszTörlés
  3. Köszi, kipróbálom, majd beszámolok!

    VálaszTörlés
  4. Szia! Kiprobaltam ma, mukodik es fincsi, koszi!
    A

    VálaszTörlés