2015. július 11., szombat

Ricotta golyó, grillezett zöldségekkel és kapros mártogatóval

Pár hónapja egy gasztro újságban olvastam - mentával, görögösre hangszerelve, - ezt a ricotta golyó receptet. Mivel az én  ízlésemnek így kissé bizarr, ezért a mentát fokhagymára cseréltem, és ropogós szezámkéreggel borítottam be. Ress, grillezett zöldségekkel, kapros mártogatóba tunkolva mennyei ebéd. A golyók, hidegen, akár kis étkezésre is megállják a helyüket.


Hozzávalók
A golyókhoz
500g ricotta
150g liszt (100g őrölt zabpehely, 50g Graham liszt)
50g apró szemű zabpehely
2 tojás
1 csokor petrezselyem
2 gerezd fokhagyma

bors

2 evőkanálnyi Graham liszt és 2 evőkanálnyi szezám a panírozáshoz
olaj a sütéshez

A kapros szószhoz
150g natúr joghurt
1 kisebb csokor kapor
1 gerezd fokhagyma

Zöldségek a grillezéshez: padlizsán, cukkini, sárgarépa, paradicsom, lila hagyma, paprika


A ricottához hozzáadtam a tojásokat, az apróra vágott petrezselymet, a zúzott fokhagymát, sóztam, borsoztam, majd elkevertem a lisztekkel és zabpehellyel. A masszának jól formázhatónak kell lennie, leginkább a túrógombóc állagához hasonlónak. Ha szükséges, tegyünk hozzá még lisztet. A kész masszát hűtőszekrénybe tettem fél órára.
Míg pihent, elkészítettem a kapros mártogatót. A joghurtot elkevertem a finomra vágott kaporral és a zúzott fokhagymával. Előkészítettem a zöldségeket.
A ricottás masszából vizes kézzel diónyi golyókat formáztam, majd meghempergettem őket a liszttel elkevert szezámmagban. Mikor a golyók elkészültek egy serpenyőben olajat melegítettem, aranybarnára sütöttem őket és papírtörlőn lecsepegtettem.
Grillserpenyőbe pár csepp olajat tettem és a zöldségek mindkét oldalát megsütöttem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése