2015. szeptember 13., vasárnap

Marinált padlizsán

Padlizsán szezonban, évek óta készítem ezt a marinált változatot. Pirítóson remek vendégváró falat, előétel, de grillezett húsok kísérőjeként is nagyon finom. A lecsepegtetett olaj pedig remek salátaöntet lehet.


Hozzávalók
2 padlizsán
4-5 nagyobb paradicsom
1 csokor petrezselyem
1 fej lilahagyma
1-2 gerezd fokhagyma
só, bors
balzsamecet
olíva vagy napraforgóolaj


A sütőt 200 fokra előmelegítettem. A padlizsánokat megmostam, szárazra töröltem és 1,5cmx1,5cm-es kockákra vágtam. Besóztam, szűrőbe tettem és 20 percig pihentettem. A sütőt 200 fokra előmelegítettem. Alaposan lecsepegtettem a padlizsánt, zománcos sütőlemezre tettem, majd egy kis olívaolajjal összekevertem és megsütöttem. Sütés közben többször átforgattam, nem baj ha itt-ott megbarnul.
Míg a padlizsán sült, vele megegyező méretűre vágtam paradicsomot, finomra a petrezselymet, lilahagymát, összezúztam a fokhagymát és egy lefedhető üvegtálba tettem. Amikor a padlizsán kihűlt hozzákevertem az előkészített zöldségekhez, majd annyi olívaolajat öntöttem rá, hogy ellepje. Borsoztam és balzsamecettel ízesítettem. Lefedve hűtőbe tettem és néha átkevertem. Tálalás előtt 6-8 órát érleltem és alaposan lecsepegtettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése