2016. február 6., szombat

Dupla diós szelet

Nagyon szeretjük a diót, így felettébb megörültem ennek az újságban talált receptnek, rendhagyó alapanyagból készült krémmel. Felmerülhet a kérdés, hogy minek a krémbe búzadara is és krémpor is. A válasz nagyon egyszerű: a krémpor teszi krémesen lággyá a tölteléket. 
Az eredeti süteményt karácsonyi asztalra szánták, mézeskalács fűszerrel, citrushéjjal készült. Én ezeket most elhagytam és a dióhoz éppoly remekül illő rumra cseréltem.


Hozzávalók, 35x40cm-es tepsihez
200g liszt (60g búza, 60g őrölt zabpehely, 80g tk. búza)
150g durvára darált dió
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 csapott teáskanál sütőpor
110g nyírfacukor
300g tejföl
2 tojás
1 kezeletlen citrom héja

A krémhez
1l tej (vagy tejszín, víz fele-fele arányban)
120g teljes kiőrlésű tönkölydara
40g vaníliás krémpor, azaz 1 tasak főzhető pudingpor
80g nyírfacukor
100g durvára darált dió
rum, ízlés szerint

A díszítéshez
30g durvára vágott dió


Először a krémet készítettem el. A búzadarát, krémport csomómentesre kevertem a folyadékkal, majd sűrű krémet főztem. Beleforgattam a nyírfacukrot, diót. A tetejét folpack fóliával letakartam és hűvös helyre tettem. A fóliát közvetlenül a krémre kell tenni, így nem lesz csomós.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem egy papíros sütőlemezt. A tojásokat, a tejfölt és a nyírfacukrot simára kevertem, majd hozzáadtam a liszteket, diót és a citromhéjat. A kész masszából lapot kentem úgy, hogy 1cm vastag legyen. Sütőbe tettem, majd 20 perc alatt megsütöttem. A kész lapot liszttel meghintettem és megfordítottam.
Mikor kihűlt, lesepertem róla a lisztet, és 3 darab 10cm-es csíkra vágtam. A diókrémet átkevertem, ízesítettem rummal, majd a krém két ötödét egyenletesen elkentem az első lapon. Befedtem a következő lappal, a krém második két ötödével, végül rátettem a harmadik lapot. A maradék krémet elsimítottam a  sütemény tetején és durvára vágott dióval megszórtam. Hűtőszekrénybe tettem és 4 órát "érni" hagytam. 
Forró vízbe mártott, szárazra törölt, recés késsel leszéleztem, szeleteltem.


Tipp: Ha a diót csak finomra tudjuk darálni, akkor egy részét vegyük ki és vágjuk durvára késsel. Mivel gyerekek is ettek a süteményből, alkohol helyett jamaicai rum aromával készítettem.

A recept, amit átdolgoztam a Nők Lapja 2015. évi, 51-52. heti számában jelent meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése