2016. július 10., vasárnap

Kövön sült pizza

Pár hete ajándékba kaptam egy sütőkövet. Most jött el az ideje hogy kipróbáljam végre és pizzát süssek rajta. Az eredmény fantasztikus, olyan, mint a jobb helyeken kapható vékony, ropogós tésztájú pizzák. A feltéthez házi gyros fűszerkeverékkel pácolt csirkemell falatokat  sütöttem és friss paradicsomból főztem szószt.


Hozzávalók, 6 db 23-24cm-es pizzához
500g liszt (150g rétes, 350g tk. búza)
400ml víz
1,5 csapott teáskanál só
60ml olíva olaj
20g friss élesztő

A szószhoz
600g lucullus paradicsom
1 közepes fej vöröshagyma
olaj
1-2 gerezd fokhagyma
pár friss bazsalikomlevél

A feltéthez
egy közepes csirkemellfilé, kb. 600g
házi gyros fűszerkeverék lásd itt
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj

Továbbá
2 fej lila  hagyma
3 kápia paprika
3-4 paradicsom
olajbogyó
2 mozzarella
250g trappista


A csirkemellfilét előző este megmostam, szárazra töröltem és vékony csíkokra vágtam. Jól zárható dobozba tettem és a fűszerkeverékkel átforgattam, majd annyi olívaolajat öntöttem rá ami ellepi és hűtőbe tettem.
A pizzatészta gyúrását úgy időzítettem, hogy a sütés előtt minimum 2 órát keljen, de ha több ideje van sem fog a kárára válni. A hozzávalókból a kenyérsütőgépem segítségével egynemű, jól kidolgozott tésztát gyúrtam. Az olajból pár cseppet visszatartottam és a kelesztőtálba tett tésztát lekentem vele. A tésztát 30 percenként átszellőztettem, azaz picit kinyomkodtam belőle a levegőt.
Míg kelt, elkészítettem a szószt. A megmosott paradicsomokat forrásban lévő vízbe dobtam, majd hidegbe, így a héjukat könnyedén lehúztam. A vöröshagymát finomra vágtam, kevés olajon megfonnyasztottam, rádobtam a felkockázott paradicsomot és puhára főztem. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, az összetépkedett bazsalikomleveleket és botmixerrel összeturmixoltam.
Előkészítettem a többi zöldséget is. A hagymát, paradicsomot karikákra, a paprikát kockára vágtam. A mozzarellát szintén felkarikáztam, a trappistát lereszeltem.
Egy serpenyőt felforrósítottam és a csirkemellfilét a saját olajában megsütöttem, majd papírtörlőre szedtem.
A sütőt, a kővel együtt 250 fokra előmelegítettem. Fontos, hogy akkor kezdjük meg a sütést, mikor a sütőnk elérte ezt a hőfokot és a kő jól átmelegedett. 
A tésztát 6 egyenlő részre osztottam, kigömbölyítettem és 10 percet pihentettem. Kerekre nyújtottam, és a sütőkő sütőlemezére tett, liszttel enyhén megszórt sütőpapírra tettem. Megkentem pizzaszósszal, rátettem a húst, zöldségeket, sajtokat, végül az olajbogyókat.


Papírral együtt a forró kőre csúsztattam. Mikor a kérge kialakult, gyors mozdulattal kihúztam alóla a papírt. Az én sütőmben 8-10 perc alatt sült ropogósra. 


Tipp: ha nem szeretnénk az összes tésztát megsütni,  tegyünk hűtőbe, másnap is használható. A feltétek szabadon variálhatók. Friss paradicsom helyett használhatunk paradicsomlében eltett, kockázott paradicsomot is. Friss bazsalikom, helyett pedig szárítottat.


 A sütőköves pizzasütés praktikáiról a Facebook Sütőköves csoportban olvastam.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Vajon 180 fokon alsó-felső sütésen is működhet tepsiben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi! Természetesen! Még jobb, ha felforrósítod a tepsit és rácsúsztatod a tésztát!

      Törlés