2016. október 23., vasárnap

Áfonyás túrókrémes csiga

A sok kelt tészta után, következzen most egy sütőporos csigaverzió. Bár az változatlanul igaz, hogy imádom ezt a formát.


Hozzávalók
A tésztához:
300g liszt (100g sima, 200g tk. búza)
1 teáskanál sütőpor
60g olvasztott vaj
60-80g tejföl
150g túró, áttörve
1 tojás
50g nyírfaporcukor

A töltelékhez
250g túró, áttörve
1 tojás
50g nyírfaporcukor, ebből 20g házi bourbon vaníliás nyírfacukor
fél kezeletlen citrom héja

200g áfonya, mirelit


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tészta alapanyagait összegyúrtam, majd félretettem. A töltelék hozzávalóit  keverőtálba tettem és alaposan összedolgoztam. 
A tésztát lisztezett felületen fél cm vékonyra nyújtottam, és a túrótölteléket egyenletesen elkentem rajta. Megszórtam az áfonyával és feltekertem. Ujjnyi széles csigákat vágtam, és sütőpapíros sütőlemezre sorakoztattam őket. Sütőbe tettem és 25 perc alatt megsütöttem. Rácsra szedtem kihűlni.
 

Tipp: áfonya helyett használhatunk meggyet is.


Hogy készíthetünk házi bourbon vaníliás cukrot? Minden alkalommal, ha a vaníliarudak magjait elhasználom, a héjat félreteszem egy jól záródó üvegben. Amikor 3-4 rúdnyi összegyűlik, a kiszáradt héjakat 100g nyírfacukorral kávédarálóval összedarálom és az üvegben visszaöntöm. Készülhet egész vaníliarúddal is. 


Az eredeti recept a Nők Lapja konyha 2016. szeptemberi számában olvasható.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Annyira jól néz ki, hogy egyből neki állnék, de én nem használok nyírfacukrot, hanem eritritet négyszeres erősségű steviával. Szerinted ebből mennyi kellene bele? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Sza Cindamba! Negyedannyiból? Negyedannyit! :) Ha édesebben szereted, akkor a túrót kóstold meg és csináld édesebbre. Jó sütést!

    VálaszTörlés