2017. január 25., szerda

Villámgyors mogyorós kifli

Az influenzával ágyban töltött harmadik nap délutánján úgy éreztem, itt már csak egy valami segíthet: a sütés! Felkeltem hát, mogyorót pirítottam, tésztát gyúrtam, míg pihent házi nutellát készítettem, kifliket formáztam és már sültek is! Alig másfél óra alatt elkészült a villámgyors sütemény és a kedvem is kicsit jobb lett!


Hozzávalók, 16 kiflihez
300g liszt (90g rétes, 210g tk. búza)
80ml tejszín
60-80ml víz
1 L-es tojás
30g cukornak megfelelő édesítő
15g élesztő
30g vaj

A töltelékhez
120g török mogyoró
50g cukormentes tejcsokoládé
10g keserű kakaópor
30g puha vaj
30-50g nyírfacukor, ízlés szerint


A mogyorót száraz serpenyőben, folyamatosan mozgatva megpirítottam. Papírtörlős tálcára tettem és ledörzsöltem a héját.
A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mértem úgy, hogy a felvert tojásból egy evőkanálnyit  félretettem a lekenéshez. Selymes, könnyen nyújtható tésztát gyúrtam és kelesztőtálba tettem.
Míg a tészta pihent, elkészítettem a mogyorókrémet. A mogyorót késes aprítóval durvára daráltam és 30g-ot kivettem belőle. A maradék 90g-ot a nyírfacukorral együtt finomra őröltem. Közben a csokoládét egy fém tálkába tördeltem és vízgőz felett megolvasztottam. A mogyoróhoz  hozzáadtam a puha vajat, csokoládét és a kakaóport. Addig kevertem az aprítóval, míg teljesen egynemű nem lett. 


A tésztát körülbelül  20 perc pihentetés után elfeleztem és 40cm átmérőjű körre nyújtottam. Rákentem a mogyorókrémet, megszórtam a durva mogyoróval, majd a másik tésztadarabot is kinyújtottam és befedtem vele. Pizzavágóval 16 cikkre vágtam, a háromszögekből kiflit hajtottam úgy, hogy a bal kezemmel tekertem, közben a tészta hegyét finoman húztam. Papíros sütőlemezre sorakoztattam a kifliket, közöttük elég teret hagyva, hogy ne süljenek össze. 


Mikor mind a 16 darab elkészült, lekentem  a félretett felvert tojással és hideg sütőbe tettem. A sütőt 200 fokra állítottam és aranybarnára sütöttem a kifliket. Az én sütőmmel ehhez körülbelül 30 perce volt szükség. A kész süteményeket rácsra tettem kihűlni. 


A recept amit átdolgoztam a Limara blogján itt található.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése