2017. április 23., vasárnap

Gesztenyehabos rolád


Véletlen szülte a hétvégi süteményt, pakolásztam a mélyhűtőben és találtam egy csomag natúr gesztenyemasszát. Mascarponeval, tejszínhabbal, könnyed desszert vált belőle. Kóstolás után egyetértettünk abban, hogy a korábban tervezett csokoládés áthúzás nélkül is tökéletes.


Hozzávalók
A piskótához
5 tojás
100g liszt (70g tk. és 30g sima búza)
20g Dia Wellness cukorhelyettesítő 1:4 (80g nyírfacukornak megfelelő)
1 evőkanál étolaj

A krémhez
250g mascarpone
250g tejszín
250g gesztenyemassza, natúr
10g zselatin
80 ml hideg víz
10g Dia Wellness cukorhelyettesítő 1:4 (40g nyírfacukornak megfelelő)
rum vagy rumaroma, ízlés szerint

nyírfaporcukor a díszítéshez


A tészta hozzávalóiból a szokásos módon piskótát sütöttem. A piskóta készítés aranyszabályait lásd egy korábbi bejegyzésben: itt. A kisült lapot vékonyan meghintettem liszttel és átfordítottam. Pár percet pihentettem és felcsavartam. Nem szükséges külön vizes ruhát használni, csavarjuk melegen a saját papírjával együtt. 
Míg a piskóta hűlt a gesztenyemasszát összetörtem és cukorhelyettesítővel, rummal ízesítettem, összegyúrtam. 100g-ot félretettem a krémhez. A másik részből pedig - a piskóta hosszához mérve -, rudat sodortam.
Az alaposan lehűtött tejszínt kemény habbá vertem. A zselatint fémtálkába tettem és hideg vízzel beáztattam. A piskótalapról lesepertem a lisztet, lehúztam róla a papírt. Bőrös felével felfelé rátettem egy tiszta sütőpapírra, a szélét késsel kiegyenesítettem.
A mascarponét keverőtálba tettem, hozzáadtam a negyedannyit, gesztenyemasszát, rumot, majd a tejszín harmadával elkevertem. A zselatint vízgőz felett felolvasztottam. A krémhez óvatosan hozzákevertem a maradék habot majd belekevertem a zselatint. 
A krémet lapra tettem, egyenletesen elkentem, rátettem a gesztenyerudat és feltekertem.  Sütőpapírba csavartam, ügyelve arra, hogy a piskóta széle a rolád alá kerüljön. Hűtőszekrénybe tettem és szeletelés előtt két órát pihentettem. Vékonyan meghitettem porcukorral.


Tipp: készíthetjük kakaós piskótával is, ez esetben keverjünk a lisztekhez 12g keserű kakaóport.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése