2018. július 31., kedd

Kardamomos tekercs

Nagyon szeretem a kardamomot. Többször nekifutottam már ennek a tradicionális svéd Kardemummabullarnak, de valahogy soha nem volt az igazi, mígnem több receptet elolvasva rájöttem a megfejtésre! Sokkal finomabb és intenzívebb lesz, ha nem őrölt, hanem szemes, frissen tört fűszert használok hozzá. Úgyhogy elő a mozsarakat, megéri a fáradtságot!


Hozzávalók
A tésztához
400g liszt (120g sima, 280g tk. búza)
100ml tejszín
100-120 ml víz
18g friss élesztő
1 L-es tojás
50g cukornak megfelelő negyedannyi ugyanannyi édesítő
70g lágy vaj
1 teáskanál egész kardamom

A töltelékhez
60g lágy vaj
60g cukornak megfelelő negyedannyi ugyanannyi édesítő
1,5 teáskanál egész kardamom

Lekenéshez
3 evőkanál tej
fél teáskanál egész kardamom
csipet negyedannyi ugyanannyi édesítő


A kardamomot mozsárba tettem és összezúztam úgy, hogy a zöld héjat le tudjam szedni, majd finomra törtem. A tészta, töltelék, tejes kence kardamomját külön tettem mozsárba, de készíthetjük egyben is.
A tészta hozzávalóiból lágy, selymes tésztát gyúrtam. (A tojást csészébe engedtem, felvertem és a harmadát megtartottam a kenéshez.) Lefedve duplájára kelesztettem. 
Míg a tészta pihent, összeállítottam a tökteléket. A puha vajat kihabosítottam a negyedannyival és hozzáadtam a fenti módon előkészített fűszert.


A megkelt tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem, picit kinyomkodtam belőle a levegőt, majd 50x30-as téglalapra nyújtottam. Egyenletesen elkentem rajta a tölteléket, gondolatban 3 részre osztottam és szimplán behajtottam (Szimpla hajtás, ld. itt, 5-6. fotó) A tésztára keresztben rányújtottam kissé, majd 20-25mm-es csíkokra vágtam. A tésztaszalagokat meghúztam, megsodortam, a négy ujjamra tekertem és a végét a a tésztacsomó közepébe dugtam. (Formázási segédlet ide kattintva.)
A megformázott tekercseket sütőpapíros lemezre tettem úgy, hogy ne érjenek össze kelés és sütés közben. 40 percig kelesztettem, közben a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A félretett tojással lekentem, majd aranybarnára sütöttem a süteményt. A kenéshez szánt tejet a kardamommal,  édesítővel felforrósítottam és azonnal lekentem vele a csigákat. Rácsra tettem kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése