2018. augusztus 7., kedd

Kapros lecsóval töltött zöldségek fokhagymás karajjal

Ezt az ételt a karpathosi nyaralásunk egyik remek vacsorája ihlette. Egy este, a turista negyedtől távoli, helyiek által látogatott kisvendéglőbe tértünk be. A szívélyes vendéglős végigajánlotta a napi menüt, az étlapot, majd meglepve hallgatta, hogy a családfő töltött zöldséget kér. Csalódottan ismételgette: - De hát uram! Ebben nincsen hús! Szerencsére a férjem minden lebeszélés ellenére maradt az eredeti ötlet mellett! Érdemes volt, mert fenomenális ízélmény a zöldségekbe töltött kapros, paradicsomos rizs. Persze a rekonstrukcióhoz, vasárnapi ebéd lévén, azért jól jött egy-egy szelet fokhagymás karaj.


Hozzávalók
2 kaliforniai paprika
2 nagy paradicsom
2 bébi patiszon vagy gömbcukkini (sajnos nem sikerült beszereznem)
olíva olaj

A töltelékhez
1 közepes fej vörös hagyma
1 tölteni való paprika
a fenti paradicsomok kivájt húsa
2 kisebb paradicsom
200g basmati rizs
kis csokor kapor
olaj
bors

Ha húst is készítünk mellé
fejenként 1-2 szelet csontos karaj
bors
fokhagymapor
füstölt piros paprika


A sütőt 150 fokra előmelegítettem. A hússzeleteket kiklopfoltam, sóztam, borsoztam, bedörzsöltem fokhagymaporral és egy-egy csipet füstölt paprikával. Forró serpenyőben, pár csepp olajon mindkét oldalukat hirtelen megsütöttem, kevés vizet öntve alájuk lefedtem és a sütőbe toltam. 
Míg a hús sült, előkészítettem a zöldségeket. A paradicsomok kalapját levágtam, húsát karalábévájóval kivájtam, és finomra vágtam. A patiszonok magos belsejét szintén kiszedtem, és a paprikákat is megszabadítottam a csumájuktól,  magjuktól. 
A hagymát és a tölteni való paprikát finomra vágtam, olajon megfonnyasztottam, majd beletettem a paradicsomhúst, két extra paradicsomot. Sóztam, borsoztam és félpuhára főztem. A rizst lemostam, lecsepegtettem, majd a lecsóhoz adtam, másfélszeres vízzel felöntöttem és a szokásos módon megfőztem. Azaz, ha a rizs már majdnem jó, leveszem a tűzről és hagyom a gőzben megpuhulni. Ekkor kevertem bele a finomra vágott kaprot. Ha szükséges, adjunk még hozzá kevés vizet.


Az előkészített zöldségeket kívül-belül megkentem olíva olajjal, majd megtöltöttem a lecsós rizzsel. Olajozott tepsibe sorakoztattam őket, sütőbe toltam és 20 percig sütöttem. Épp csak addig, míg egy kés hegye könnyedén a paprika húsába nem szaladt. Időközben a hús is szép pirosra sült és már tálaltam is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése