2018. október 29., hétfő

Ricottás spenóttal töltött palacsinta

Több apropója is van annak, hogy ez a recept megszületett.  Az egyik, hogy a napokban újra elkészített és posztolt Sajtos karfiolfasírt kapcsán többen jeleztétek, hogy nagyon örültök a húsmentes ételeknek. A másik, mivel itt az őszi spenót szezon, így ez a szuper alapanyag adta magát egy húsmentes fogáshoz. A harmadik pedig, hogy a blog történetének egyik legnézettebb receptje a Túrós rakott palacsinta. Régi tervem volt, hogy sós verzióban is kitalálok valami hasonlót! Remélem ezt is fogjátok szeretni!


Hozzávalók
A palacsintához
120g liszt (40g sima, 40g zabpehely, 40 tk. búza)
100ml tejszín
150-180ml víz
1 tojás
kis csokor petrezselyem, finomra vágva
1 újhagyma zöldje, felkarikázva
1 gerezd fokhagyma
20g vaj
frissen őrölt bors


A töltelékhez
350g friss spenót
250g ricotta
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tojás

frissen őrölt bors

A royalhoz
200ml tejszín
2 tojás


A szóráshoz
50g reszelt trappista

Kevés vaj, a forma előkészítéséhez


Összeállítottam a palacsintatésztát, zöldfűszerekkel és a fokhagymával ízesítettem. Míg a tészta pihent, elkészítettem a tölteléket.
A spenótot alaposan megmostam, lecsepegtettem, összetépkedtem és kevés olajon megfonnyasztottam. Szűrőbe tettem lecsepegni. A hagymát finomra vágtam, kevés olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a fokhagymát. Félretettem hűlni.


A tésztából 7 darab, körülbelül 15cm átmérőjű palacsintát sütöttem. Ha a pihentetés alatt túlságosan besűrűsödik, kevés vízzel hígítsuk fel.


A sütőt 180 fokra előmelegítettem.  A hagymás alapot, az alaposan kinyomkodott spenótot, ricottát, tojást  összekevertem, sóztam, borsoztam. Egy hőálló tálat kivajaztam. A palacsintákat megkentem a töltelékkel, félbe vágtam és a tálba sorakoztattam.


Elkészítettem a royalt. A tojásokat simára kevertem a tejszínnel, sóztam, majd ráöntöttem a palacsintákra. Reszelt sajttal megszórtam és sütőbe tettem. 40 perc alatt megsütöttem és forrón tálaltam. 


További spenótos receptek ide, húsmentes fogások pedig ide kattintva érhetők el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése