2018. november 18., vasárnap

Narancsos ricotta torta

Bár még kicsit korainak érzem a karácsonyi recepteket így november közepén, de úgy látom, már sokan megkezdték az ötletek gyűjtését.  Ezért hoztam egy végtelenül egyszerű, finom és nagyon dekoratív tortát, ami szép dísze lehet az ünnepi asztalnak és garantáltan sikert arathatunk vele a vendégeinknél.



Hozzávalók, 24cm-es tortaformához
Az alaphoz
80g egész mandula, héjjal
80g tk. búzaliszt
1 tojás sárgája
50g cukornak megfelelő édesítő, nyírfacukrot használtam
50g olvasztott vaj

A krémhez
500g ricotta, szobahőmérsékletű
250g mascarpone, szobahőmérsékletű
4 tojás, szobahőmérsékletű
100g cukornak megfelelő édesítő, negyedannyi ugyanannyit használtam
40g étkezési keményítő
1 kezeletlen narancs héja és átszűrt leve

mandula, pisztácia, narancsfilé és -szeletek a díszítéshez


A tortaforma aljába sütőpapírt vágtam, nem kell széle legyen, elég, ha az alját befedi. A mandulát és a  nyírfacukrot késes aprítóban finomra daráltam. Keverőtálba öntöttem, hozzáadtam a tojás sárgáját, lisztet, vajat. Az alapot nem szabad összegyúrni, morzsás állagú kell legyen! Beletettem a tortaformába, és egyenletesen belenyomkodtam úgy, hogy 1,5 cm magas pereme legyen. Hűtőszekrénybe tettem annyi időre, míg a sütőm 160 fokra felmelegedett. Ezután 15 perc alatt elősütöttem, majd hűvös helyre állítottam, hogy kihűljön.


A sütőt 160 fokra előmelegítettem és vizes edényt állítottam az aljába. A ricottát, mascarponét keverőtálba tettem és elkevertem a narancshéjjal, szűrt narancslével, negyedannyival, egyesével hozzáadtam a tojásokat, végül a keményítőt. Elegendő és könnyű kézi habverővel összedolgozni, ügyeljünk rá, hogy ne legyen habos. A krémet ráöntöttem a tésztára és elsimítottam. 60 perc alatt megsütöttem. A sütőből kivéve még kissé remeg  a közepe. Langyosan körbevágtam és levettem róla a karikát. Akkor szeletelhető szépen, ha teljesen áthűlt, tanácsos minimum 6 órát hűtőben pihentetni. 

Tálaláskor narancsszeletekkel és filével, pirított szeletelt mandulával, pisztáciával díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése