2014. október 11., szombat

Kapros-túrós lepény

A kapor gyakori szereplő nálunk. Bár jelentős mennyiséget elspájzoltam télre, de még kapható friss a piacon, így elővettem Édesanyám egyik régi receptjét. Könnyű linzer alapon csücsül a szaftos, kapros túró. Hát kell ennél több egy jó uzsonnához?


Hozzávalók 20x30 cm-es tepsihez
Tészta
150 g liszt (80 g őrölt zabpehely, 35 g durum liszt, 35g fehér tönköly liszt)
késhegynyi szódabikarbóna
75 g hideg vaj
2 tojás sárgája
40 g őrölt nyírfacukor
1-2 evőkanál tejföl, ha szükséges
pici vaj és liszt a tepsi előkészítéséhez

Töltelék
500 g túró
3 tojás sárgája
30 g búzadara (durum dara), vagy 30 g étkezési keményítő
5 tojás fehérje
60 g nyírfacukor (ebből 20 g házi vaníliás nyírfa)
1 csokor kapor
60 g olvasztott vaj

A tepsit vékonyan kikentem vajjal, liszteztem. A vajat elmorzsoltam a szódabikarbónás liszttel, hozzáadtam a tojássárgákat a nyírfacukrot, majd összegyúrtam. Mivel picit keménynek találtam, ezért tettem hozzá egy evőkanál tejfölt. A tésztát lisztezett nyújtódeszkán akkorára nyújtottam, hogy a tepsibe téve legyen 1-1,5 cm-es pereme.
Elkészítettem a tölteléket. A túrót egy nagyobb tálba tettem, összetörtem, hozzáadtam a tojások sárgáját, a nyírfacukor felét, a finomra vágott kaprot. A tojások fehérjét a nyírfacukor másik felével laza habbá vertem. A fehérjét, a darát beleforgattam a túróba, végül hozzáadtam az olvasztott vajat. A tölteléket egyenletesen a tésztára simítottam és 180 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsütöttem.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Blog író! Ez valami frenetikusan finom :) Köszönöm a sok szuper receptet, eddig egyikben sem csalódtam!

    VálaszTörlés