2021. március 13., szombat

Szezámos vöröslencse fasírt

Akik régóta követik a blogomat tudják, hogy nagyon szeretem a zöldségfasírtokat, van pár izgalmas növény, amit kipróbáltam már fasírozva, (furán hangzik, de létezik ez az ige).
A korábbi zöldségfasírtokat lásd itt. Most a vörös lencse került sorra - bár elgondolkodtatott rátűzhetem-e a zöldségfasírt címkét -, ami nagyon sikeres kísérletnek bizonyult. Isteni ropogós, hidegen is finom. Tölteléke lehet akár húsmentes hamburgernek is.
A mellékelt, nem kifejezetten csak idény zöldeket nézzétek el nekem, azt hiszem bocsánatos bűn, ha az ember, így március közepén, már nagyon vágyik  a friss, harsogó ízekre. 
 
 
Hozzávalók
300g vöröslencse
1 nagy fej lilahagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 L-es méretű tojás
50g zabpehelyliszt
50g zabpehely, ez a mennyiség irányadó
1 csokor petrezselyem
2 teáskanál piros paprika
1 teáskanál római kömény
1 teáskanál só
szezámmag
2x2 evőkanál olaj a sütéshez
 
 
A lencsét megmostam, 3 óráig bő vízbe áztattam. Alaposan lecsepegtettem, majd késes aprítóba tettem és a fokhagymával, petrezselyemmel együtt összeaprítottam. Nem baj, ha kicsit darabos marad. Keverőtálba tettem, hozzáadtam a finomra vágott lila hagymát, tojást, fűszereket, zabpehelylisztet, zabpelyhet. Pár percet pihentettem, hogy a zabpehely felvegye a nedvességet. A massza lágy, de ettől ne ijedjünk meg. Ha nem tűnik kezelhetőnek, adjunk még hozzá kevés zabpelyhet.
Tapadásmentes serpenyőben olajat melegítettem, igyekeztem a lehető legkevesebbet használni. Egy tálcára kevés szezámot szórtam és az enyhén vizes kézzel megformázott fasírtokat megfogattam benne. A forró olajba tettem és mindkét oldalukat aranybarnára sütöttem. A kész fasírtokat papírtörlőre szedtem. A következő kör sütésekor pótoltam az olajat.
Snidlinges tejföllel, salátával és barna rizzsel tálaltam.

Inspirációért köszönet Zizi kalandjainak, az eredeti recept elérhető ide kattintva

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése