2020. április 11., szombat

Narancskrémes répatorta

Régi restanciám teljesítettem ma. Kislányom kérte pár hónapja egy cukrászdázás közben, hogy süssek neki egyszer répatortát, mert akkor és ott ő inkább a citromtortát választotta. (ld. a Mennyei citromtorta receptet.)  A dolog feledésbe merült, majd most, a húsvét apropóján előkerült. Annyiban kapcsolódik is a fent említett citromtortához, hogy ebbe a répatortába szintén curd készült, narancsból, mert felettébb jól passzol a fűszeres répás alaphoz.


Hozzávalók, 18cm-es formához
A répás felverthez
350g sárgarépa, hámozott súly
170g dió (ebből 20g a díszítéshez)
4 L-es tojás
180g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
100 ml napraforgó olaj
250g liszt (70g sima, 180g tk. búza)
10g sütőpor
2 teáskanál fahéj
1 mokkáskanál kardamom (elhagyható)
1 mokkáskanál gyömbér (elhagyható)
1 kezeletlen narancs héja  (elhagyható)

A narancskrémhez
A narancs alaphoz
100ml frissen facsart, szűrt narancslé
1 kezeletlen narancs héja
1 L-es tojás
1 L-es tojás sárgája
60g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
25g vaj

100g puha vaj
400g mascarpone, szobahőmérsékletű
pár csepp citromlé, ízlés szerint


A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a diót papíros sütőlemezre tettem és többször átforgatva megpirítottam. Amikor kihűlt, ledörzsöltem a héját és késes aprítóval durvára daráltam. Természetesen összevághatjuk késsel is.
Előkészítettem két 18 cm-es tortakarikát, az aljukat sütőpapírba csomagoltam. A massza süthető egyben is, de akkor hosszabb sütési idővel kell számolni. 
A répát kis lyukú reszelőn lereszeltem. Kimértem a liszteket, sütőport, fűszereket. A tojásokat az édesítővel habbá vertem. A tojáshabba kevertem az olajat, beleszitáltam, forgattam a lisztkeveréket és beleöntöttem a fennmaradó korpát is. A cél a liszt levegősebbé tétele, nem a korpa kinyerése! Végül belekevertem a nagyon alaposan kicsavart répát és 150g diót. 
A tésztát két részre osztottam, belesimítottam a formákba és 40 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. A tortalapokat kivágtam a formából és lisztezett tálcára fordítottam kihűlni.


A narancslét, tojást, tojássárgát és a negyedannyit egy fém tálba tettem és vízgőz felett besűrítettem. Végül belekevertem a 25g vajat. 
Amikor a narancsalap kihűlt, elkészítettem a krémet. Kihabosítottam a puha vajat, több részletben beletettem a mascarponét, végül az alapot. Pár csepp citromlével ízesítettem. Ha nem találjuk elég édesnek a krémet, tegyünk hozzá még édesítőt. Ha krém túl lágy lenne, tegyük hűtőbe kicsit hűlni.
A tortalapokat félbevágtam, azaz négy lapot kaptam. Összetöltöttem és körbekentem a krémmel. Hűtőbe tettem dermedni. A félretett dióval és répaszalagokkal, répalevéllel díszítettem. 

Tipp: ha nincs kéznél narancs, készítsük a krémet 400g mascarpone, 100g vaj, 100g cukornak megfelelő édesítő és vaníliaőrlemény  keverékéből.



Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése