2020. április 19., vasárnap

Sült túrótorta

Ma ismét egy olyan receptet vettem elő, ami huszonévvel ezelőtt került bele az akkori cukrász receptfüzetembe. Gyakran sütött német sütemény, egy valódi Käsekuchen. Éppen ezért ne a rögös magyar túrót, hanem a krémtehéntúró néven futó, 20%-os zsírtartalmú túrót használjuk hozzá, hogy krémes, szinte habos tölteléket kapjunk.


Hozzávalók, 26 cm-es tortaformához
A tésztához
220g liszt, (70g sima, 150g tk. búzaliszt)
100g hideg vaj
1 tojás
35g cukornak megfelelő édesítő, porított nyírfacukrot használtam
fél kezeletlen citrom héja

A túrókrémhez
750g krémes tehéntúró
30g vaníliás krémpor, vagy étkezési keményítő
5 tojás
120g cukornak megfelelő édesítő, negyedannyi ugyanannyi cukorhelyettesítő
35g olvasztott vaj
fél kezeletlen citrom héja
vaníliaőrlemény


Először a tésztát készítettem el. A vajat elmorzsoltam a lisztekkel. Leggyorsabb késes aprítóval. Hozzáadtam a tojást, nyírfaporcukrot és citromhéjat. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam, majd lapos korongot formáztam és egy tányéron hűtőbe tettem.
Míg a tészta pihent elkészítettem a tölteléket. A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét egyenesen a robotgép táljába engedtem. A sárgáját a túróval együtt keverőtálba tettem, hozzákevertem a vaníliaőrleményt, citromhéjat és krémport.


A sütőt 170 fokra előmelegítettem. A tortaformát kivajaztam (el lehet venni keveset a töltelékbe szánt vajból), vékonyan kiliszteztem. A tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem és kör alakúra nyújtottam, úgy hogy körülbelül 5cm magasan érjen az tortaforma oldalán. Kibéleltem a formát és betettem a hűtőbe.
A tojások fehérjét az édesítővel tejföl sűrűségű habbá vertem. Ne verjük keményre, hogy ne legyenek habpamacsok a krémben. A fehérjehabot spatulával belekevertem a túróba az olvasztott vajjal együtt. 
Belesimítottam a kibélelt tortaformába. A tésztát krém felett körülbelül fél cm-rel körbevágtam. 
Sütőbe tettem és 70 perc alatt megsütöttem. Ha nagyon pirulna a teteje a sütési idő második felében takarjuk le. Ne ijedjünk meg, a gőz fel fogja nyomni a tölteléket, ami szépen vissza fog simulni, ha a kivesszük a sütőből. Nem annyira mint az enyém, mert sajnos megfeledkeztem a süteményről, későn vettem ki a sütőből így a tortám a túlsütés jeleit mutatja.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése