2020. április 9., csütörtök

Virágkalács házi nutellával

Mivel nálunk nem kelendő a sonkához a kalács, ezért inkább egy házi nutellával töltött meglepetést készítettem a családomnak. 
Mogyorókrémet készíteni végtelenül egyszerű. Nem kell más hozzá mint mogyoró, csokoládé, kevés vaj és édesítő. Sőt, most kipróbáltam, milyen lesz, ha a szükséges mogyorómennyiség hiányzik és egy részét dióval helyettesítem. Nos, a kóstolóim ezt nem tudták és észre sem vették, míg el nem árultam. A házi krém állaga nem lesz olyan egynemű, selymes, mint a bolti nutelláé, de ízre megtévesztésig hasonló.


Hozzávalók
A mogyorókrémhez
180g olajos mag, nálam 80g mogyoró, 100g dió
80g 70%-os étcsokoládé
60g vaj
60g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyannyi

A tésztához
400g liszt (120g finom, 280g tk. búzaliszt)
15g friss élesztő
120ml habtejszín
140-160ml víz
1 tojás
1 tojás sárgája
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi


Először a mogyorókrémet készítettem el. A mogyorót  és a diót folyamatosan mozgatva megpörköltem, papírtörlős tálcára borítottam. Amikor kihűlt, ledörzsöltem a héját és késes aprítóba tettem. Finomra daráltam úgy, hogy az aprító aljába tapadó őrleményt többször fellazítottam. A csokoládét fém tálkába tördeltem és vízgőz felett a vajjal, negyedannyival együtt megolvasztottam. Beleöntöttem a késés aprítóba és tovább kevertem míg finomabb állagú nem lett. Félretettem kihűlni. Fontos, hogy a lapok összetöltésekor kenhető legyen az állaga. Ha szükséges tegyük be hűtőbe míg egy kicsit megdermed. 


A tészta hozzávalóiból lágy, de kézhez nem ragadó tésztát gyúrtam úgy, hogy az egész tojás felét a kenéshez félretettem. Lefedve 40 percig kelesztettem. Lisztezett nyújtótáblára borítottam és négy egyenlő részre osztottam. A tésztából kerek cipókat gömbölyítettem, 10 percig pihentettem, majd 24cm átmérőjű kerek lapokká nyújtottam. Egy papíros tepsire tettem az első lapot és egyenletesen elkentem rajta a krém harmadát. Ugyanígy összetöltöttem a többi lapot is. 
Az így kapott négy lapos, három rétegű "tortát" nyolc egyforma szeletre vágtam. A szeleteket a képen látható módon bemetszettem, azaz a szeletek hegyét nem vágtam át.


A "tortaszelet" két csücskét a tészta alá behajtottam, mint a nyilak is mutatják, majd kerekre igazítottam. 


Amikor a formázással elkészültem a tésztát még 20 percig pihentettem, miközben a sütőt 180 fokra felmelegítettem.


A kalácsot a félretett tojással lekentem, majd 50 perc alatt aranybarnára sütöttem. Rácsra tettem kihűlni. Óvatosan emeljük fel, ne essen szét az átvágott tészta. 


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése