2017. december 22., péntek

Huszárgomb, mákos szilvalekváros aprósütemény

Pár éve Katica konyhájában találtam ezt  a remek receptet, ami azonnal családi kedvenc lett. Joggal, hisz a mák és szilvalekvár isteni finom együtt. Idén is elkészítettem, házi, cukormentes szilvalekvárral. 


 Hozzávalók
250g liszt (80g sima, 170g tk. búza)
100g hideg vaj
100g hideg zsír
50g darált mák
1 tojás sárgája
1 kezeletlen citrom héja
100g nyírfaporcukor
150g sűrű szilvalekvár


A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem két papíros sütőlemezt. 
A hideg vajat és zsírt a lisztekkel elmorzsoltam, leggyorsabb késés aprítóval. Hozzáadtam  a mákot, citromhéjat, tojás sárgáját a porrá őrölt nyírfacukrot és összegyúrtam.


A tésztát 10g-os darabokra osztottam 3-3,5cm-es, lapos korongokat formáztam belőle. Az előkészített tepsire sorakoztattam őket, majd egy vastagabb rúd végével (nálam nokedliszaggató nyele) mélyedést nyomtam a tésztát közepébe. 1-1 kiskanál szilvalekvárt tettem a lyukacskákba, majd 12 perc alatt megsütöttem. Amikor kihűlt, zárt dobozba szedtem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése