2017. december 22., péntek

Mogyorós kifli

A következő darab az idei sütidobozból: klasszikus forma, pörkölt mogyoróval, naranccsal, csokival. A mogyorót cserélhetjük pörkölt dióra, mákra, mandulára. A mákhoz jól passzol a citromhéj
és egy csipet fahéj. A mandulásba pedig érdemes pár csepp keserű mandula aromát tenni. 


Hozzávalók
170g liszt (70g sima, 100g tk. búza)
100g hideg vaj
35g hideg sertészsír
60g nyírfaporcukor
1 tojás
90g török mogyoró
negyed kezeletlen narancs héja
50g étcsokoládé
pár csepp étolaj


A mogyorót megpörköltem, héját ledörzsöltem és finomra őröltem. 30g-ot a díszítéshez félretettem.
A hideg, apró kockákra vágott vajat és zsírt késés aprítóba tettem és összemorzsoltam a lisztekkel. Természetesen készíthető kézzel is. Keverőtálba öntöttem, hozzáadtam a porcukrot, kissé felvert tojást, narancshéjat és a mogyorót. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam, majd  a tésztát fóliába csavarva hűtőszekrénybe tettem. Nálam most egy éjszakát pihent, de minimum egy órát érdemes várni vele. 
A tésztát formázás előtt fél órával kivettem a hűtőből. Ha rövid ideig pihentetjük azonnal dolgozhatunk vele. 
A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem két papíros sütőlemezt. A tésztát 9g-os darabokra osztottam és kifliket formáztam. Amikor az első tepsi megtelt 12 perc alatt megsütöttem. 
A csokoládét fém tálkába tördeltem, vízgőz felett megolvasztottam és pár csepp étolajjal elkevertem. A kiflicsücsköket belemártottam a csokiba, majd a mogyoróba nyomtam és sütőpapíros tálcára tettem. Amikor a csoki megdermedt fém dobozba szedtem a kifliket.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése