2020. április 29., szerda

Mascarponés epertorta

Ezt a tortát azoknak hoztam, akik abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy személyesen tudják köszönteni az édesanyjukat vasárnap, Anyák napján. Az elkészítése egyszerű, cserébe nagyon dekoratív és finom, olyasmi amivel megmelengethetjük az édesanyánk szívét!



A piskótához, 24cm-es tortaformához
4 tojás
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam nyírfacukor
80g teljes kiőrlésű liszt
25g olvasztott vaj
szeletelt mandula

A krémhez
250g mirelit eper
250g mascarpone
400g ml habtejszín
40g, két tasak, expressz zselatinfix
édesítő, ízlés szerint, negyedannyit használtam
citromlé, ízlés szerint
80g apró kockára vágott friss eper

200g  friss eper, 10-12 szem, közepes méretű, a torta szélére


A sütőt 180 fokra előmelegítettem és a tortakarika alját sütőpapírba csomagoltam. Ha csatos tortaformát használunk vágjunk az aljába papírt. 
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét a nyírfacukor felével tejföl sűrűségű habbá vertem. A sárgáját a nyírfacukor másik felével fehéredésig kevertem. Hozzáadtam a felvert fehérjét, beleszitáltam a lisztet, majd összeforgattam, miközben belecsorgattam a vajat. A kész masszát a tortaformába simítottam, megszórtam szeletelt mandulával, sütőbe tettem és 25 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő. A kész piskótát hűlni hagytam kicsit, majd kivágtam a karikából.


Amikor a piskóta kihűlt ketté vágtam. Az elmosott, szárazra törölt tortakarikába tettem az alsó lapot és körberaktam alaposan megmosott, megszárított, lecsumázott, majd  félbevágott eperszemekkel. A kiengedett mirelit  epret lecsepegtettem, és összeturmixoltam. A hideg tejszínt a zselatinfixxel kemény habbá vertem.  A mascarponét keverőtálba tettem, beleforgattam az eperpürét, a felvert habot. Édesítettem, citromlét adtam hozzá, végül belekevertem az eperkockákat. Rásimítottam az előkészített tortalapra úgy, hogy az eperszemek közé is kerüljön a krémből. A tetővel befedtem és hűtőbe tettem.
Két órát pihentettem, majd óvatosan körbevágtam és levettem róla a karikát. Eperszemekkel és kevés nyírfaporcukorral díszítettem. 


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése