2020. április 29., szerda

Spárgás papucs

Ma egy "kettő az egyben" receptet hoztam, a spárgaszezon örömére. Sajnos mindenki számára elérhető módon, kiskereskedelmi forgalomban, nem lehet teljes kiőrlésű leveles tésztát kapni. De ettől nem esünk pánikba, hisz évek óta két vajas tészta recept is fellelhető a blogomon. Az egyik a tankönyvi, csomagolós, hajtogatós verzió, a másik egy gyorsabb és egyszerűbb módszer. Ha komótosan állítom össze a tésztát, az körülbelül 15 percet vesz igénybe. Egy kis hajtogatást itt sem tudunk megúszni, de ez háromszor 10 perc elfoglaltságot jelent. Azaz 45 perc alatt el is készült a tészta. Amivel már nincs is más dolgunk, mint sonkába tekert spárgasípokkal és juhtúróval megtölteni.




Hozzávalók, 6 darabhoz
320g, fél adag gyors vajas tészta recept ide kattintva
500g friss zöld spárga, 18 síp
6 vékony szelet füstölt sonka vagy bacon
125g bryndza
125g trappista
1 kisebb gerezd fokhagyma
bors
fél citrom leve a blansírozáshoz
1 tojás a kenéshez
szezám a szóráshoz


A spárgasípok végeit letörtem, alaposan megmostam. Blansíroztam, 3 percre forrásban lévő, sós, citromos vízbe dobtam őket. Jéghideg vízbe szedtem, majd papírtörlős tálcára, hogy megszáradjanak. Hármasával 1-1 szelet sonkába csavartam őket.
Lereszeltem a trappistát, elkevertem a bryndzával, zúzott fokhagymával, borssal. Előkészítettem egy nagy tepsit sütőpapírral.


A tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem és körülbelül 3mm vékony 42x24cm-es téglalappá nyújtottam. Ezt a téglalapot vonalzó és pizzavágó segítségével 6 további lapra vágtam úgy, hogy 12x14cm-esek legyenek. Ezeket a lapokat a képen látható módon bevágtam, majd rátettem a sajtkeveréket, az előkészített spárgaköteget és ráhajtottam a tésztaszéleket.


Tepsire sorakoztattam a megformázott papucsokat és hűtőbe tettem. A sütőt 230 fokra előmelegítettem. Ehhez a sütőmnek körülbelül negyed órára van szüksége. Mikor felmelegedett, a papucsokat felvert tojással lekentem, szezámmal megszórtam és a forró sütőbe tettem. 


A sütési idő körülbelül 18 perc, de ez sütőfüggő. A sütés második felében a hőt 200 fokra mérsékeltem. Az aranybarnára sült papucsok azonnal melegen, azonnal fogyaszthatók.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése