2015. január 25., vasárnap

Házi pöttyös

Kislányom óvodai uzsonnára kapott túró rudija adta az ötletet, hogy elkészítsem ezt a sokak által kedvelt édességet. Több módszer létezik. Sokak szerint a legautentikusabb az egy napon át csepegtetett, préselt, savótól megszabadított, vajjal szilárdított túró. Nekem a másik verzióra, a pici zselatinnal megkötöttre esett a választásom.


Hozzávalók
250g zsíros, de nem túl szemcsés túró
60g őrölt nyírfacukor
fél kezeletlen citrom héja
fél rúd vanília kikapart magjai
10g zselatin 
50ml víz
150g 75%-os csokoládé
pár csepp étolaj

A túrót sűrű szitán áttörtem, majd elkevertem a nyírfacukorral, citromhéjjal, a vaníliával. (A héjat beletettem a nyírfa porcukros üvegembe.) A zselatint egy fém tálkába mértem, összekevertem a hideg vízzel és amikor megduzzadt vízgőz felett megolvasztottam. Belecsorgattam a túróba, közben pedig habverővel nagyon gyorsan kevertem. Aki kevésbé rutinos segítségül hívhat robotgépet, botmixert az összedolgozáshoz.
A túrómasszát fél órára hűtőszekrénybe tettem, majd újra alaposan átkevertem. 
25g-os darabokra osztottam, nekem 11 adagnyi lett. Vizes kézzel rudakat formáztam a túróból, majd szorosan folpack fóliába csomagoltam őket. 


A rudacskákat körülbelül 1 órára mélyhűtőbe tettem. A csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, majd pár csepp olajjal simára kevertem. A rudak végéből annyit levágtam, hogy szép egyenesek legyenek. Előkészítettem egy sütőpapírral letakart tálcát. Egy puhább anyagból készült villát L alakban meghajlítottam. 
A rudakat egyenként beleforgattam a csokiba, majd a meghajlított villával kiemeltem őket, úgy hogy a tál szélén lehúztam a felesleges csokoládét. A sütőpapíros tálcára sorakoztattam őket, majd hűtőbe tettem megdermedni. A mártáskor keletkezett talpakat éles késsel levágtam.


Eredeti recept itt.

4 megjegyzés:

  1. Szia Áfonya! Szeretném megkérdezni, hogy milyen zselatint használtál a túrórudi készítésekor? A Horváth Rozi féle étkezési zselatin jó lehet? Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Tökéletes, én is azt használok! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Áfonya! Nyírfacukor helyett negyedannyit lehet használni(ha igen mennyit?)? Sajnos a nyírfacukortól nem vagyok jól!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen lehet! 60g nyírfacukornak 15g negyedannyi felel meg. Ledarálni nem kell, mert nagyon könnyen elolvad!

      Törlés