2015. december 30., szerda

Sajtos tallér

Régóta szerettem volna egy tallérsütőt. Mivel villanytűzhelyem van, ezért az öntöttvas gázkeksz sütő szerkezetet nem tudom használni, csak elektromos jöhetett szóba. Karácsonykor teljesült a kívánságom, a vágyott "búgócsigát" találtam a fa alatt. 


Hozzávalók
400g liszt (100g búzaliszt, 300g teljes kiőrlésű búzaliszt)
140g puha vaj
140g reszelt sajt (trappista és ementáli)
1 tojás
150g tejföl
1,5 teáskanál só
1 teáskanál szódabikarbóna
3 teáskanál őrölt kömény
35g szezámmag, elhagyható

A vajat a liszttel elmorzsoltam , majd a többi hozzávalóval összegyúrtam. A tésztát körülbelül 4mm vastagra nyújtottam, majd 35mm  átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Egy tallérhoz 5g tészta ideális, így nem érnek össze a sütőformában. 
Természetesen az is járható út, ha a tésztát 50g-os darabokra osztjuk, kisodorjuk, majd 10 egyenlő részre osztjuk, vágjuk.
A tallérsütőt 4-es fokozatra állítottam, majd megsütöttem tésztát. Az eredmény nem olyan vékony, mint a bolti társai, de ugyanolyan remek ropogós.


Chia maggal dúsított verzió


A recept amit átalakítottam a Cloer ostyasütő Receptek, tippek füzetben található.
Az ostyasütőt itt vette az angyalom.

1 megjegyzés: