2016. november 6., vasárnap

Áfonyás panna cotta

Nem szántam különösebb karriert ennek a kekszsütés közben összeállított panna cottának. De amikor ma reggel megláttam a hűtőben, úgy éreztem mégiscsak megérdemli, hogy megmutassam, hisz olyan szemet gyönyörködtetőre színezte az áfonya a tejpudingot.


Hozzávalók, 6 adaghoz
400ml tejszín
400ml tej
80g nyírfacukor, ebből 20g házi bourbon nyírfacukor
6,5g porzselatin
150g áfonya, mirelit


Az áfonyát egy kisebb lábosba tettem, kevés vizet öntöttem alá és sűrűre főztem. Édesítettem és hűlni hagytam.  
A tejet és a tejszínt forróra melegítettem, belekevertem az összevegyített nyírfacukrot, bourbon vaníliát, zselatint. A tűzről levéve alaposan összekevertem és hűlni hagytam. Egy tálcára előkészítettem 6 desszertes üveget. Az alapot átöntöttem egy kancsóba, mert így könnyebb adagolni. Minden pohárkába körülbelül ujjnyit öntöttem belőle és 20 percre hűtőbe tettem. 


Amikor kissé megszilárdult, egy-egy teáskanálnyi áfonyaszószt kanalaztam rá és újabb adag tejszínes keveréket öntöttem bele. Így szépen összekeveredett a gyümölcs és a tejszín. Ismét hűtőbe tettem, míg kissé megszilárdult, majd ráöntöttem a maradékot is. 2-3 óra szükséges, hogy a tejpudingok teljesen áthűljenek. Ekkor az állaguk kissé remegős, de krémesen lágy. Tálalás előtt a maradék áfonyaszószt a panna cották tetejére kanalaztam és mentalevéllel díszítettem. 


Hogy készíthetünk házi bourbon vaníliás cukrot? Minden alkalommal, ha a vaníliarudak magjait elhasználom, a héjat félreteszem egy jól záródó üvegben. Amikor 3-4 rúdnyi összegyűlik, a kiszáradt héjakat 100g nyírfacukorral kávédarálóval összedarálom és az üvegben visszaöntöm. Készülhet egész vaníliarúddal is. 

Korábbi verziók, a Mézekalács panna cotta, Rote Grützével ide kattintva, meggyszószos panna cotta recept pedig itt olvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése