2017. június 25., vasárnap

Kajszis túrós szelet

Kissé megleptetek pénteken, mert nem gondoltam volna, hogy ekkora tetszésnyilvánítás fogad egy vajling, nosztalgikus hangulatban lefényképezett sárgabarackot a blog Facebook oldalán. A dzse-le (se dzsem, se lekvár; dzsem is, lekvár is) elkészült, de rezerváltam pár kajszit egy sütemény erejéig. Roládnak indult, de a hőmérsékleti viszonyok felülírták.  Na jó, nem fogom az időjárásra, néha én is eltolok ezt-azt, így szelet lett belőle. Szóval a sütőből kivéve ti ne csavarjátok fel a lapot és akkor nem lesz olyan hepehupás, mint az enyém. 


Hozzávalók
A piskótához
5 tojás
100g liszt (30g sima, 70g tk. búza)
12g kakaópor
80g nyírfacukor
1 evőkanál olaj

A krémhez
250g túró
100g görög joghurt, vagy tejföl
30-40g negyedannyi, ízlés szerint
1 kezeletlen citrom héja
citromlé, ízlés szerint
350ml tejszín
12g zselatin
100ml hideg víz
250g sárgabarack (mag nélküli súly)


A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem egy papíros sütőlemezt. A legnagyobb tepsimen sütöm úgy, hogy a 18,5x27,5cm-es kerethez megfelelő nagyságú legyen a lap. 
A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét habbá vertem, miközben a nyírfacukor felét kis részletekben hozzáadtam. Ügyeljünk arra, hogy a hab ne legyen kemény, tejföl állagnál erősebb, hisz ha nagyon keményre verjük, keveréskor törni fog, ezzel pedig elveszítjük az értékes légbuborékokat, amelyek a piskótánk vázát képezik. A tojások sárgáját a cukor másik felével kihabosítottam. Óvatosan beleforgattam a fehérjét, olajat, majd beleszitáltam a kakaóporral lisztet. A masszából lapot kentem és 15 perc alatt megsütöttem. A kisült lapot kivettem a sütőből, liszttel meghintettem és megfordítottam. (Felvert kisokos itt olvasható.)
A tejszínt 15 percre mélyhűtőbe tettem, majd szintén lehűtött tálban habbá vertem. Felhasználásig hűtőbe tettem. A zselatin fém tálkába mértem és hideg vízzel leöntöttem. A piskótalapot két egyenlő részre vágtam és beleigazítottam a kihúzható fém keretbe. 


A kajszit megmostam, szárazra töröltem, és apró kockákra vágtam. A  túrót, joghurtot, citromhéjat, negyadannyit keverőtálba tettem és alaposan összekevertem. A zselatint vízgőz felett megolvasztottam. A tejszínhabot beleforgattam a túrós alapba, citromlével ízesítettem és belekevertem a zselatint. Kis részletekben, a barackkal felváltva a piskótalapra tettem a krémet. A tetejét elsimítottam és a másik lappal befedtem. 2 órát hűtőben pihentettem, majd szeleteltem, nyírfaporcukorral meghintettem. 
Tipp: Ha nincs fémkeretünk, használjunk egy kisebb tepsit.
Ez a mennyiség egy 23cm-es tortakarinának felel meg. A masszát megfelezzük, sütőpapíros lemezen körberajzoljuk a karikát és két lapot sütünk belőle. 
Sárgabarack helyett készülhet málnával, keményebb húsú őszibarackkal, nektarinnal is.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése