2017. július 23., vasárnap

Mascarponés áfonyafagylalt

Gyönyörű nagy szemű, édes áfonyát vettem a napokban. Nagyobbik része a mélyhűtőmbe került, de jó is lesz elővenni télen... Egy másik részéből pedig egy gyors fagylalt készült.


Hozzávalók
200g mascarpone
200ml tejszín
100g görög joghurt
150g áfonya
1 csipet citromhéj
20g negyedannyi cukorhelyettesítő, ízlés szerint


A mascarponét, tejszínt, joghurtot, citromhéjat, negyedannyit és az áfonya felét egy keverőtálba tettem és botmixerrel egyneműre kevertem. Lefedtem és hűtőszekrénybe állítottam, ahol egy éjszakát pihent.


Másnap fagylaltgépbe tettem és 20 perc alatt kifagyasztottam. Az áfonya másik felét egy villával kicsit összetörtem. A kész fagylaltot a pürével rétegezve egy edénybe szedtem, és tálalásig mélyhűtőbe tettem.
Ha nincs fagylaltgépünk, az összeállított alapot tegyük mélyhűtőbe és fél óránként villával, vagy botmixerrel keverjük át a kívánt állag eléréséig.


Tipp: áfonya helyett használhatunk málnát, szedret vagy feketeribizkét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése