2018. július 4., szerda

Sajtos sonkás cukkinitekercs

A cukkini a blog legtöbbet "foglalkoztatott" zöldsége. Most vékony szeletekre vágva, sonkával, fetával feltekerve és egy fokhagymás, sajtos alapban megsütve készítettem. Vacsorára, friss zsemlével ettük, de ebédként bármilyen gabonakörettel is remek fogás lehet. Természetesen készíthető sonka nélkül is.


Hozzávalók, 23cm-es hőálló tálhoz
3 kisebb, zsenge cukkini
200g feta, vagy krémfehér sajt
200g gépsonka
200ml tejszín
100ml tej
3 tojás
60g tk. búzaliszt
80g reszelt trappista
1-2 gerezd fokhagyma

bors
20g reszelt trappista a szóráshoz
kevés olaj és liszt a tál előkészítéséhez


A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a tálat vékonyan olajoztam, liszteztem. A cukkiniket megmostam, megtöröltem, végeiket levágtam és vékony csíkokra szeleteltem, enyhén megsóztam. Mikróba tettem és addig pároltam, míg könnyen hajlítható nem lett. Papírtörlőre tettem.
A sonkát a cukkinivel megegyező szélességű csíkokra, a fetát hasábokra vágtam. A cukkiniszeletet leterítettem, rátettem a sonkát, a végére egy darab sajtot és felcsavartam. A tekercseket beleállítottam a tálba. Mikor elkészült, a tojásokat simára kevertem a tejjel, tejszínnel, beleforgattam lisztet, trappistát, zúzott fokhagymát, sóztam, borsoztam. Ráöntöttem a cukkinire, megszórtam sajttal és sütőbe tettem. 40 perc alatt megsütöttem. 

A recept amit átalakítottam, a  Juditka konyhája blogon található.


1 megjegyzés:

  1. Kedves Áfonya! Köszönöm a receptet! Nagyon finom lett, azt hiszem, gyakran fogom készíteni. Minden recepted fantasztikus! 😊

    VálaszTörlés