2017. szeptember 19., kedd

Háromsajtos gombás csiga

Pár hete kolbászos csigákat készítettem, a' la Limara. A tészta egyik felét maradék párolt gombával töltöttem meg. Akkora sikere volt, hogy úgy döntöttem megismétlem egy finomabbra hangolt töltelékkel. Melegen, hidegen egyaránt finom, reggelire, vacsorára, vagy akár uzsonnás dobozba is. 


Hozzávalók
A tésztához
400g liszt (120g sima, 280g tk. búza)
100-120ml víz
100ml tejszín
1 tojás
20g friss élesztő
35ml olívaolaj
1,5 teáskanál só

A töltelékhez
400g barna csiperke
1 fej vöröshagyma
100g kolozsvári szalonna
kevés olaj
kakukkfű, friss vagy szárított
frissen őrölt bors
80-100ml száraz fehér bor, vagy víz
1 kis csokor petrezselyem


100g tejszínes krémsajt
100g mozzarella
120g reszelt trappista /20g a szóráshoz


A gombát megmostam, megszárítottam és 1x1cm-es kockákra vágtam. A hagymát finomra, a kolozsvárit gyufaszál vékonyra vágtam. Kevés olajon elkezdtem pirítani a szalonnát, majd hozzáadtam a hagymát. Mikor fonnyadni kezdett beletettem a gombát és együtt is pirítottam. Felöntöttem a borral, borsoztam, beletettem a kakukkfüvet és fedő alatt puhára pároltam. Végül sóztam és belekevertem a finomra vágott petrezselymet. A gomba szaftosabb marad, ha csak a főzés végén sózzuk meg. Számoljunk a szalonna és a sajtok sótartalmával is. 


Míg a gomba hűlt, a tészta hozzávalóiból lágy, selymes tésztát gyúrtam. Kelesztőtálba tettem és 40 percig kelesztettem.
Közben lereszeltem a sajtokat. A megkelt tésztát két részre osztottam, és enyhén lisztezett  nyújtótáblán 3mm vékony téglalapra nyújtottam. Megkentem a krémsajt felével, rászórtam a mozzarella és trappista felét, rászórtam a gomba felét. Felcsavartam és ujjnyi vastagra vágtam.
A csigákat papíros sütőlemezre tettem úgy, hogy elég terük legyen kelni és sülni. 


Ugyanezt megismételtem a másik tésztaféllel is.
A megformázott csigákat 20 percig pihentettem. Sütés előtt mindegyikre egy-egy csipet reszelt sajtot tettem, majd 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.


Tipp: a szalonna elhagyható, vagy finomra vágott sonkára cserélhető. Gomba helyett készíthetjük párolt zöldségekkel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése