2018. február 17., szombat

Savanyú káposztás lepény

Akik rendszeres olvasói  a blogomnak és a Facebook oldalamnak, tudják, hogy minél többször igyekszem kiszakadni a szendvics mindenhatóságból. Most egy olyan lepényt készítettem, ami minden étkezésre jó, hidegen is finom, vendégeknek kínálva pedig tuti siker!
A savanyú káposztás rozslepény ötletet az Ina Is(s)t (ld.itt) blogon találtam, de egy alapvető változást ejtettem rajta.  Ina élesztőmentes, sörös kenyértészta alapra tette a feltétet, én azonban készítettem egy könnyű kelt tésztát és sütőkövön sütöttem meg. Az eredmény pazar, ropogós, elég nehéz leállni vele, annyira eteti magát...


Hozzávalók, 12 lepénykéhez
300g liszt (100g sima, 100g tk. búza, 100g graham)
180-200ml langyos víz
12g friss élesztő
35g olaj
1 teáskanál só

A feltéthez
350g savanyú káposzta
1 kisebb fej vörös és salotta hagyma
120g kolozsvári szalonna
tejföl, lepényenként 1 evőkanál 
frissen őrölt bors
őrölt kömény


A tészta hozzávalóiból lágyabb tésztát gyúrtam és pár csepp olajjal lekenve 90 percet pihentettem úgy, hogy közben kétszer gyengén visszanyomkodtam. Ha nincs ennyi időnk, kelesszük a tésztát duplájára. 
Míg a tészta kelt, a káposztát átmostam, alaposan kicsavartam és őrölt köménnyel, frissen őrölt borssal ízesítettem. A hagymákat meghámoztam és vékony cikkekre vágtam. A szalonnát gyufaszál vékonyra szeleteltem. Ez úgy a legkönnyebb, ha a szalonna fagyos. A tejfölt simára kevertem. A sütőkövet betettem a sütőbe és 230 fokra felmelegítettem. Ha nincs sütőkövünk melegítsünk fel egy nagyobb tepsit.


A tésztát enyhén lisztezett nyújtótáblára tettem és 12 részre osztottam. Kigömbölyíttetem és pár percet pihentettem. Tenyérnyi, ovális, körülbelül 2-3mm vékony lapokra nyújtottam és sütőpapíros lemezre tettem.  Minden tésztára kentem 1-1 evőkanál tejfölt, beterítettem káposztával, megszórtam hagymával, végül szalonnával. 


Papírral együtt a sütőkőre /forró tepsire/ csúsztattam és pirosra sütöttem. Egy körben 4 lepényke fér a sütőbe, így míg az egyik adag sült, előkészítettem  a következő adagot, de a feltétet csak közvetlenül sütés előtt tettem rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése