2017. július 18., kedd

Focaccia

Sajnos a kertészkedés nem az erősségem. De idén mégis van egy kis sikerélményem. Ez az első év, amikor paradicsompalántáim behozzák az árukat és bőségesen teremnek. A tegnapi termés ezeken a focacciakon végezte, némi bazsalikom, olajbogyó és mozzarella társagában. 


Hozzávalók, 2 db 25cm lepényhez
500g liszt (150g rétes, 350g tk. búza)
350-380ml víz
1,5 csapott teáskanál só
40ml olíva olaj
22g friss élesztő

Feltéthez
2x150g koktélparadicsom
1 gerezd fokhagyma
2 mozzarella
egy kis csokor bazsalikom
olajbogyó
olívaolaj


A tészta hozzávalóiból selymes, lágy tésztát gyúrtam. Felületét lekentem olajjal és kelesztőtálba tettem. Egy órát kelesztettem. 
Míg a tészta pihent, megmostam a paradicsomokat, elfeleztem őket, és kevés olívaolajjal, zúzott fokhagymával elkevertem. A bazsalikomot megmostam, papírtörlőn megszárítottam és összetépkedtem.
A megkelt tésztát két egyenlő részre osztottam, kigömbölyítettem és 10 percig pihentettem. Előkészítettem két sütőlemezt, papírral. A papír közepére olajat csorgattam, a tésztát ráhelyeztem. A kezemmel 4-5mm vastagra, kb. 25cm átmérőjűre ellapogattam. Ismét 10 perc pihenő következett, majd az ujjaimmal "megszurkáltam" a tésztát. Rátettem a a paradicsomot, olajbogyót, bazsalikomot, végül rátépkedtem a mozzarellát úgy, hogy fedje a bazsalikomokat, mert így nem tudnak megégni. Olajjal meglocsoltam. 


A sütőt 230 fokra előmelegítettem és az első lepényt aranybarnára sütöttem. Ez körülbelül 20-25 percet vett igénybe. Míg sült, addig a másodikat is előkészítettem.

Kis focaccia határozó, a különböző feléltét és ízesítési verziókkal itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése