2019. február 17., vasárnap

Almás linzertorta

Igazából nem terveztem a bejegyzést írni erről a süteményről, mert egy szombat délutáni játéknak, kikapcsolódásnak indult. Talán nem vagyok elfogult, ha úgy látom, olyan szépséges lett, hogy meg kell örökítenem a részleteket. Legalábbis részben, hisz ez nem egy új recept, csak más formába öntése egy korábbinak, kissé átalakított anyaghányaddal. 



Hozzávalók, 24 cm-es kivehető aljú piteformához
350g liszt (100g sima, 250g tk. búza)
180g hideg vaj
80g porcukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
fél kezeletlen citrom héja
1 L-es tojás
1-2 evőkanálnyi tejszín

800g alma, hámozott súly
fél citrom leve
35g vaj
fahéj, ízlés szerint
200ml víz
30g vaníliás pudingpor 
negyedannyi ugyanannyi, ízlés szerint

Annyiban különbözik, hogy a tészta harmadát kinyújtottam és apró virág kiszúrókkal kiszúrtam és ezekkel fedtem be a torta tetejét. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése