2017. december 15., péntek

Narancsos csokoládéhab

Az egyszerűbb megoldások híveinek hoztam ezt az ünnepi, poharas desszert ötletet. Tervezést igényel, de nagy időráfordítást nem, viszont isteni finom ez a narancsos csokihab! Aki megteheti, mindenképp tegyen bele Cointreau-t, Grand Marniert vagy más narancslikőrt.


Hozzávalók 4 adaghoz
400ml tejszín
120g étcsokoládé
80g cukornak megfelelő édesítő
1 kezeletlen narancs héja
díszítéshez
100ml tejszín
1 narancs, filézve


A tejszínt egy tapadásmentes lábasba tettem, felforrósítottam és beletördeltem  a csokoládét. Amikor a csoki elolvadt levettem a tűztől, belekevertem az édesítőt és a narancs reszelt héját. Amikor annyira  kihűlt, hűtőbe tettem és egy éjszakán át ott pihentettem.  
Másnap előkészítettem a poharakat. A csokis alapot robotgépbe tettem és habbá vertem. Vigyázzunk vele, könnyű túlverni! Habzsákkal beletöltöttem a poharakba. A díszítéshez szánt tejszínnel, filézett naranccsal és narancshéjjal díszítettem.



2 megjegyzés: