2023. március 9., csütörtök

Narancsos csokoládés kalács

Kislányom pár napja az kérdezte tőlem, tudnék-e neki csokis kalácsot sütni? Amit először sütöttem, olyan gyorsan elfogyott, hogy esélyem sem volt lefotózni Az utolsó morzsák felett úgy döntött a családi kupaktanács, hogy ez a csokis narancsos kombináció olyan remek, hogy azonnal meg kell ismételni. Íme a hét második fonottkája:

Hozzávalók, 18cm-es tortakarikában sütve
A tésztához
350g liszt (100g rétes, 250g tk, búza)
1 kezeletlen narancs héja
120ml narancslé
80-100ml tej
1 tojás
14g friss élesztő
50g cukornak megfelelő édesítő
60g puha vaj 

A töltelékhez
50g étcsokoládé
50g vaj
20g cukornak megfelelő édesítő
12g kakaópor
1 tojás
10g liszt
 

A tészta hozzávalóiból lágy, kézhez nem ragadó tésztát gyúrtam, majd lefedve 40 percig kelesztettem.
Míg a tészta pihent, elkészítettem a tölteléket. A csokit fém tálkába tördeltem és a vajjal, édesítővel együtt megolvasztottam. Ügyeljünk rá, hogy ne forrósodjon fel! 
Amikor a tészta megkelt, a langyos csokoládéba beleszitáltam a lisztet, kakaóport, beleengedtem a tojást és simára kevertem. A tojástól összeugrik a csoki, nem ijedjünk meg tőle, krémesre keverhető!
 

A tésztát lisztezett nyújtótáblára borítottam, enyhén kinyomkodtam belőle a levegőt és 40x32cm-es téglalappá nyújtottam. Egyenletesen elkentem rajta a tölteléket, majd a rövidebb oldalától indulva felcsavartam. Az így kapott rudat hosszában háromba vágtam, a végeket összecsippentettem és összefontam.
 
 
A fonatot felcsavartam spirál alakban úgy, hogy a vége a sütemény alá kerüljön. Átemeltem egy papíros tepsire, és ráhelyeztem egy 18cm-es tortakarikát, hogy a kalács felfelé keljen. Természetesen lehagyható a karika, de akkor a kalács oldalirányba is fog kelni és kevésbé lesz magas.
 
 
50 percet kelesztettem, majd a közben 180 fokra melegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő. Rácsra tettem hűlni, langyosan körbevágtam és levettem róla a karikát.

Tipp: amikor tehetem veszek 1-1kg kezeletlen narancsot. A héját lereszelve kis dobozkában beteszem a mélyhűtőbe, így ha sütni szeretnék vele, csak elő kell vennem 1-1 teáskanálnyit. 
Dúsíthatjuk a süteményt durvára vágott pörkölt dióval, mogyoróval. Narancslé helyett használhatunk csak tejet (vagy vizes tejszínt). 
 


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése