2023. február 16., csütörtök

Fokhagymás rozmaringos csavart zsemle almás céklasalátával

Szeretek vacsorára friss sós kelt sütiket készíteni. Langyosan, szezonális salátával szuper kombináció. Ezúttal egy új tölteléket próbáltam ki, sok-sok fokhagymát, rozmaringot és sajtot tettem ezekbe a felcsavart kontyocskákba. Nemcsak mutatósak, finomak, de az illatuk is isteni!

Hozzávalók, 10 darabhoz

A tésztához
300g liszt (90g rétes vagy sima, 210g tk. búzaliszt) 
1 teáskanál fokhagyma granulátum
140-150ml tej, vagy vizes tejszín
12g friss élesztő
1 L-es tojás
60g olvasztott vaj
1 csapott teáskanál só
 
Töltelékhez
8 gerezd fokhagyma
1 rozmaring ág, ízlés szerint
1 evőkanál olíva olaj
120g parmezán, vagy más, karakteres kemény sajt

Céklasalátához
1 nagyobb cékla
1 savanyú alma, mucsut használtam
1 közepes sárgarépa
1 citrom leve
olívaolaj
 
 

A tészta hozzávalóiból lágyabb tésztát gyúrtam (1 evőkanálnyit félretettem a felvert tojásból a kenéshez). Lefedve 40 percig pihentettem. Míg a tészta kelt, elkészítettem a salátát. A céklát, répát meghámoztam, az almát nem szükséges. Nagy lyukú reszelőn lereszeltem őket, sóval, citromlével, pár csepp olívaolajjal ízesítettem és lefedve hűtőbe tettem. 
A töltelékhez meghámoztam és összezúztam a fokhagymát, finomra vágtam a rozmaringlevélkéket és olívaolajjal elkevertem. 
 
 
A megkelt tésztát 10 egyenlő részre osztottam, kigömbölyítettem és pár percet pihentettem. Előkészítettem egy sütőpapíros nagy tepsit. 
A tésztát 2mm vékony, ovális lappá nyújtottam, felét megkentem a fokhagymás töltelékkel, megszórtam sajttal, hosszában félbehajtottam. A hajtással párhuzamosan pizzavágóval 5 bemetszést ejtettem. A bevagdosott tésztát megcsavartam, mintha ruhát csavarnék ki, majd csigavonalban feltekertem. A megformázott tésztákat a tepsire tettem, úgy hogy legyen helyük kelni.
 
 
Fél órát pihentettem, miközben a sütőt 180 fokra melegítettem. A megkelt péksütiket a félretett tojással lekentem és 25 perc alatt aranybarnára sütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő.
Melegen, hidegen egyaránt finom. 

A recept amit átdolgoztam az Adventures in cooking blogon található. 

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kövesd az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése