2020. augusztus 1., szombat

Áfonyás túrótorta


Magam is meglepődöm néha, milyen gyorsan telik az idő, pláne ha arra gondolok, hogy a napokban lesz 6 éve, hogy az életem része a blog. Nem untatlak benneteket mindenféle statisztikákkal, ezek a számok igazán csak nekem fontosak és beszédesek. De fantasztikusak és ezért nektek vagyok hálás, kedves olvasók!
Ennek örömére, mi mást hozhatnék az évfordulóra, mint egy valódi "áfonya mámorát", krémtúróval, morzsával, mandulával és sok-sok szeretettel! 


Hozzávalók, 26cm-es tortakarikához
A tésztához
300g tk. búzaliszt  
5g sütőpor
250g puha vaj
100g cukornak megfelelő édesítő
1 tojás
fél kezeletlen citrom héja
30g szeletelt mandula 
kevés vaj és liszt a forma előkészítéshez

A krémhez
750g krémes tehéntúró, szobahőmérsékletű
100g puha vaj
3 tojás, szobahőmérsékletű
150g cukornak megfelelő édesítő
fél kezeletlen citrom héja és leve, ízlés szerint
30g vaníliás krémpor (főzni való pudingpor)
300g áfonya (fagyasztott is lehet)



A sütőt 180 fokra melegítettem, a tortaformát vékonyan kivajaztam, liszteztem. A tésztához szánt vajat robotgépbe tettem, kihabosítottam az édesítővel, tojással. Hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és citromhéjat. Nem szabad tésztává gyúrni, morzsás állagú kell maradjon. Hűtőszekrénybe tettem. A áfonyát megmostam, alaposan lecsepegtettem.  


Elkészíttetem a krémet. A vajat habosra kevertem az édesítővel, citromhéjjal, egyesével hozzáadtam a tojásokat, majd kisebb adagokban a túrót. Mikor a túró belekerül, ne keverjük gyorsan és sokáig, nem kell hogy levegős legyen, csak egynemű. Végül mehet bele a krémpor. 
 
 
A tészta kétharmadát a formába tettem és egyenletesen szétterítettem. Habkártyával lenyomkodtam. 
Ráöntöttem a túrós tölteléket, elsimítottam, majd rászórtam az áfonyát. A félretett morzsába belekevertem a mandulát és rátettem a gyümölcs tetejére.
Sütőbe állítottam és 55 perc alatt megsütöttem. Ez az idő irányadó, sütőfüggő. Mikor kicsit kihűlt, levettem róla a tortakarikát. Akkor lehet szépen szeletelni, ha teljesen megdermedt. Hogy összeérjenek az ízek, legalább 6-8 órát pihentessük hűtőben. 
 
 
Tipp: a torta krémes túróval az igazi. Ha ilyenhez nem jutunk hozzá, készíthetjük 500g áttört túró és 250g mascarpone keverékéből is.
Áfonya helyett megszórhatjuk más bogyós gyümölccsel, nektarinnal is. Ha tetejére nem szeretnénk morzsát tenni, vegyük a tészta kétharmadát. 

Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése