2015. február 15., vasárnap

Chivas Regal parfé

Sikerült a férjem karácsonyra kapott Chivas Regal whiskyjéből egy kupicát saját célra rezelválnom és ebben a desszertben új kontextusba helyeznem. Ha nem szeretnénk alkoholt használni, akkor a parfé alap ízesíthető például gyümölcspürével, kávéval, pörkölt olajos magokkal. Szuflé forma helyett tölthetjük csészékbe vagy őzgerinc formába is.


Hozzávalók
4 db, 7cm belső átmérőjű szuflé formához
1 tojás
2 tojás sárgája
45g nyírfacukor (ebből 20g nyírfa vaníliás)
300ml tejszín
whisky ízlés szerint
keserű kakaópor, nyírfa porcukor a díszítéshez

A tejszínt mélyhűtőbe tettem, hogy jól áthűljön. Előkészítettem a szuflé formákat magasító gyűrűket. Sütőpapírból szalagokat vágtam és összetűztem őket.


A tejszínt kemény habbá vertem. A tojásokat és a nyírfacukrot egy nagyobb fém tálba tettem és vízgőz felett folyamatosan kevergetve csípős melegre melegítettem. Vigyázzunk, hogy ne süssünk belőle édes rántottát! 
A gőzről levéve kihűlésig kevertem, majd beleforgattam a tejszínhabot és ízesítettem a whiskeyvel. Beletöltöttem a formákba úgy, hogy 1,5-2cm-rel magasabbak legyenek a pohárkák pereménél. Mélyhűtőbe tettem. 8-12 óra szükséges ahhoz, hogy kellőképpen megdermedjen. 
Tálalás előtt a papírgyűrűt levettem. A parfé tetejét megszórtam cukrozatlan kakaóporral, pici nyírfa porcukorral. Karalábévájóval egy gömböcskét kivettem és whiskyt öntöttem bele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése