2014. október 22., szerda

Kelbimbós csirke

Odavagyok a káposztáért. Minden formában. De be kell valljam ez iránt a mini verzió iránt soha nem lelkesedtem igazán. Eddig. De sikerült végre olyan formában elkészítenem, hogy a család minden tagjánál osztatlan sikert aratott. Nem is kell hozzá más, csak pár szelet szalonna, fokhagyma és reszelt sajt.


Hozzávalók/ 4 személyre
600-800 g csirkemellfilé, fejenként 2 szelet
8 szelet bacon
300 g friss kelbimbó
150 g reszelt trappista sajt
1-2 gerezd zúzott fokhagyma
só, bors
zsiradék a sütéshez

A csirkemellfilét felszeleteltem, kiklopfoltam, sóztam, borsoztam. A kelbimbót megtisztítottam és fedő alatt megpároltam, de csak annyira, hogy még ress maradjon. A bacont csíkokra vágtam, majd pici zsiradékon ropogósra sütöttem. A sütés végén hozzáadtam a zúzott fokhagymát, ügyelve rá, hogy nehogy megégjen.
A csirkemell szeleteket pici zsiradékon hirtelen megsütöttem, majd papíros sütőlemezre tettem. A fokhagymás szalonnát elosztottam a hússzeleteken, majd elfeleztem a kelbimbókat és szorosan a húsra pakoltam. Megszórtam reszelt sajttal és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, annyi időre, míg a sajt szépen megpirult.
Köretként bulgurt tálaltam, amit főzés előtt a fokhagymás baconból kiolvadt zsíron egy kicsit átpirítottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése