2017. augusztus 16., szerda

Török lepénykenyér roston sült csirkével és padlizsánsalátával

Tegnap este házi török büfét "nyitottam"! A menü fokhagymás joghurtban pácolt csirkemellfilé, padlizsánsaláta és friss lepénykenyér volt. Mondhatom nem volt rá panasz!


Hozzávalók
A lepénykenyérhez, 6 darabhoz
450g liszt (135g kenyérliszt, 315g tk. búzaliszt)
300ml langyos víz
20g friss élesztő
3 evőkanál olívaolaj
1,5 teáskanál só
Kenéshez, szóráshoz:
1 tojás sárgája
1 teáskanál olívaolaj
szezám, nigella mag

A padlizsánsalátához
2 nagyobb padlizsán
só, bors
olívaolaj
150g görög joghurt
2-3 gerezd fokhagyma
citromlé
kis csokor petrezselyem
lila hagyma, elhagyható

A csirkemellfiléhez
500g csirkemellfilé
150g görög joghurt
3 gerezd fokhagyma

olaj a sütéshez


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A padlizsánokat megmostam, szárazra töröltem 1x1cm-es kockákra vágtam és sütőpapíros tepsire terítettem. Sóztam, borsoztam, olívaolajjal meglocsoltam. 20 perc alatt, többször átforgatva megsütöttem. Míg hűlt, a joghurtba belezúztam a fokhagymát, pár csepp citromlével ízesítettem. Belekevertem a kihűlt padlizsánt, finomra vágott petrezselyemmel megszórtam és lefedve hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek.
A csirkemellfilét megmostam, megtöröltem, szeletekre vágtam és megsóztam. Egy jól záródó dobozban összekevertem a joghurtot, zúzott fokhagymát és beletettem a hússzeleteket úgy, hogy mindenütt érje a pác. Hűtőbe tettem.


A lepénykenyérhez kimértem a hozzávalókat. Az élesztőt feloldottam a vízben és a liszt harmadával elkevertem. 20 percet pihentettem, majd hozzáadtam a tészta többi komponensét, a maradék lisztet, sót, olívaolajat. Lágy, rugalmas tésztát gyúrtam, kelesztőtálba tettem, felületét olívaolajjal lekenve. 45 percet pihentettem. Hat egyenlő részre vágtam. Kigömbölyítettem és hármasával papíros sütőlemezre tettem. Az egyik tepsit hűtőbe tettem. A másikon lévő tésztákat 15 perc pihenő után megformáztam. Olajos kézzel ellapogattam, majd ujjheggyel lenyomkodtam, először a peremet, majd a belsejét is.


Míg a sütőm 220 fokra előmelegedett a tészta addig kelt. Olívaolajjal elkevert tojással lekentem, szezámmal és nigella maggal megszórtam, majd 20 perc alatt aranybarnára sütöttem. A sütőből kivéve nedves ruhával letakarva hűtöttem ki, így finom puha lesz. Közben kivettem a másik adagot a hűtőből és kelesztettem, formáztam, sütöttem.
Tálalás előtt a csirkemellfiléket kevés forró olajon hirtelen kisütöttem. 


 A török lepénykenyér receptje itt olvasható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése