2018. augusztus 4., szombat

Nektarinos galette házi vanília fagyival

Ezen a hétvégén egy szuper gyors, egyszerű és igazán nyárias desszertet, nektarinos galettet készítettem. Aki esetleg nem ismerné, ez egy tradicionális francia pite, amihez nincs szükség tortakarikára, pitetálra, mert a tészta adja a formát. Ha nem szabályosan kerek az sem baj, mert annál szebb, minél rusztikusabban néz ki. Készülhet bármilyen szezonális gyümölccsel. Önmagában is, tejszínhabbal is finom, de maga a tökély ha megkoronázzuk egy gombóc házi vanília fagyival. 


Hozzávalók 
A tésztához
250g liszt (80g sima, 170g tk. búza)
120g hideg vaj
50g porcukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi, őrölve
60g tejföl
1-2 evőkanál hideg víz
1 evőkanál citromlé

A töltelékhez
3-4 nektarin
10g étkezési keményítő
40g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi

1 tojás sárgája
szeletelt mandula

A fagylalthoz
500ml tejszín 3 tojás sárgája 50g nyírfacukor fél rúd vanília

Make Google view image button visible again: https://goo.gl/DYGbub
400ml habtejszín
100ml tej, lehetőleg 3,5% zsírtartalmú
3 tojás sárgája
50g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
fél rúd vanília kikapart magjai


A liszteket a kockára vágott, hideg vajjal,  késes aprítóba tettem és elmorzsoltam (készíthetjük kézzel is, de akkor mindent mérjünk ki és dolgozzunk a lehető leggyorsabban). Tálba öntöttem, hozzáadtam, a tejfölt, citromlét, negyedannyit és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Ha szükséges adjunk hozzá kevés hideg vizet. A tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem és egy lapos, egyenletes vastagságú, kb. 15cm átmérőjű korongot formáztam belőle. Egy lapos tányért liszttel meghintettem ráhelyeztem a tésztát és letakarva fél órára hűtőbe tettem.


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A nektarinokat megmostam, szárazra töröltem és cikkekre vágtam. A negyedannyit összekevertem a keményítővel, és összeforgattam a barackkal. A  tésztakorongot kb. 32cm átmérőjű körré nyújtottam. 4cm-es peremet hagyva körkörösen ráfektettem a gyümölcsöt. A tésztaperemet felhajtottam, megkentem tojással, megszórtam szeletelt mandulával. Sütőbe tettem és 45 perc alatt aranybarnára sütöttem. Langyosan is, hidegen is finom!


A fagylaltalapot előző nap készítettem el. Egy tapadásmentes lábasban egyneművé kevertem a tojássárgákat, a negyedannyit, a tejszínt, tejet és a vanília kikapart magjait. Lassú tűzön, habverővel folyamatosan keverve sűrűre főztem. Ez a forrás előtti pillanat, amikor az alap már fed, vékony réteget képez egy kanálon. Kihűtöttem, majd hűtőbe tettem. A legjobb ha pihen 6-8 órát, egy éjszakát. Másnap fagyigéppel kifagyasztottam, majd tálalásig mélyhűtőbe tettem. 


Ha nincs fagylaltgépünk, tegyük hidegre hűtött a masszát egy jól záródó dobozban mélyhűtőbe és óránként keverjük át, míg át nem fagy. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése