2019. április 23., kedd

Vöröslencse bolognai

Az ünnepi húsos fogások után, ma kifejezetten jól esett egy zöldséges ragu, ami nem csak nevében, de ízeiben is tökéletes másolata a bolognai szósznak. Mindenféle tasakos alap helyett csupán néhány jól eltalált fűszerre van szükség és gyakorlatilag fél óra alatt egy pompás fogást tehetünk az asztalra!

Hozzávalók
150g vörös lencse
1 nagy fej vörös hagyma
1-2 gerezd fokhagyma, ízlés szerint
1 doboz darabolt paradicsom, paradicsomlében, 240g
1 közepes sárgarépa, 80g
1 darabka zeller, 25g
kevés olaj
frissen őrölt bors
oregano
kakukkfű 


A sárgarépát és a zellert meghámoztam, majd finom lyukú reszelőn lereszeltem. A lencsét alaposan lemostam, lecsepegtettem. A lencseféléket nem szükséges beáztatni, mert gyorsan megfőnek. 
A hagymát finomra vágtam és kevés olajon pirítani kezdtem. Mikor üveges lett belezúztam a fokhagymát és folyamatosan keverve tovább pirítottam. Vigyázzunk, mert a fokhagyma könnyen megég. Ráöntöttem a paradicsomot, belekevertem az előkészített zöldségeket, végül a lencsét. Sóztam, borsoztam és oreganoval, kakukkfűvel ízesítettem. Kevés vizet öntöttem hozzá és 20 perc alatt megfőztem. Míg a szósz elkészült, durum spagettit főztem hozzá. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése