2019. szeptember 19., csütörtök

Zebra süti

Ismét egy majdnem feledésbe merült régi receptet "poroltam" le. Jó pár éve elég gyakran sütöttem zebratortát, mert nem csak finom, de igen mutatós is tud lenni, mindig meglepetés szeletelni. Ezúttal nem tortaformában, hanem dobozban készítettem.



Hozzávalók, 11x35cm-es dobozformához, vagy 26cm-es tortakarikához
375g liszt (120g sima, 255g tk. búza)
12g sütőpor
5 tojás
200g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi
125ml víz
250ml étolaj
25g kakaópor
(1 csapott teáskanál fahéj, elhagyható)
kevés olaj és liszt a forma előkészítéséhez


A dobozformát vékonyan kiolajoztam és liszteztem. A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tojásokat szétválasztottam. A fehérjéből, a negyedannyi felével lágy, tejföl sűrű habot vertem. Ne verjük túl, mert akkor az összeállításkor összetörik a hab.
A tojások sárgáját a negyedannyi másik felével fehéredésig kevertem, majd hozzáöntöttem a vizet és az olajat. Egyneműre kevertem, majd több részletben beleszitáltam és elkevertem a sütőporral elegyített lisztekkel. Végül óvatosan beleforgattam a felvert fehérjét. 
A tésztát megfeleztem és az egyik részébe beleszitáltam és kevertem a kakaóport (és a fahéjat). A kakaós rész sűrűbb lesz, mint a sima, így tanácsos 1-2 evőkanál vízzel kicsit fellazítani. 
A tésztát a formába rétegeztem. Két evőkanálnyi fehér masszát a forma közepére tettem, rá két evőkanálnyi kakaós következett. Addig raktam felváltva, míg a tészta el nem fogyott. Nem szabad elkenni, a tészta a saját súlyánál fogva elterül, megtalálja a helyét. Sütőbe tettem, és 40 perc alatt megsütöttem. Ha nagyon pirulna a teteje, a sütési idő második felében sütőpapírral takarjuk le. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. A sütőből kivéve 10 percig még a formában hagytam, majd rácsra borítottam kihűlni. Zárt dobozban, hűtőben napokig eltartható, pár másodperc mikrózással könnyedén felfrissíthető.


Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése