2019. július 6., szombat

Színes zöldséges galette

Szeretem ezt a nyári időszakot, mikor tobzódni lehet a friss, színes zöldségekben. Sajnos egy dolgot hiába kerestem a piacon, még a kedvenc, különlegességeket áruló őstermelőm sem tud sárga cukkinivel szolgálni. Ellenben helyette zamatos, narancsszínű paradicsomokat vettem, melyek igazán színessé tették a galettet.


Hozzávalók
A tésztához
180g liszt (60g sima, 120g tk. búza)
110g hideg vaj
60g tejföl
1-2 evőkanál hideg víz, ha szükséges
1 evőkanál citromlé
1 csapott teáskanál só

A töltelékhez
125g juhtúró
125g trappista vagy más kemény sajt
1-2 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
1 vékonyabb padlizsán
1 zsenge cukkini
4 kemény húsú paradicsom
2 fej lilahagyma

olíva olaj
1 kisebb tojás a kenéshez


A liszteket a kockára vágott, hideg vajjal,  késes aprítóba tettem és elmorzsoltam (készíthetjük kézzel is). Tálba öntöttem, hozzáadtam, a tejfölt, citromlét, sót és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Ha szükséges adjunk hozzá kevés hideg vizet. A tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem és egy egyenletes vastagságú, kb. 15cm átmérőjű korongot formáztam belőle. Egy lapos tányért liszttel meghintettem ráhelyeztem a tésztát és letakarva fél órára hűtőbe tettem.


Míg a tészta pihent, előkészítettem a zöldségeket és a sajtokat. A trappistát lereszeltem, elkevertem a juhtúróval, borssal és zúzott fokhagymával. Ezek a sajtok fogják megakadályozni, hogy a zöldségek eláztassák a tésztát.
A padlizsánt és cukkinit 3-4mm vékony karikákra vágtam, megsóztam és olívaolajjal meglocsoltam. A paradicsomokat és a lilahagymát szintén felkarikáztam.


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tésztakorongot kb. 28-30cm átmérőjű körré nyújtottam és áttettem egy papíros tepsire. Egyenletesen ráterítettem a sajtkeveréket úgy, hogy a külső peremet 3cm szélességben üresen hagytam. A padlizsán és cukkini szeleteket papírtörlőre tettem, és leitattam róluk a nedvességet. A zöldségeket szorosan a tésztára pakoltam és kevés olívaolajjal meglocsoltam. A tésztaszélt felhajtottam, majd felvert tojással lekentem. Sütőbe tettem és 45 perc alatt megsütöttem. Ez a sütési idő irányadó, sütőfüggő. Forrón tálaltam, de hidegen is finom!


További édes és sós galette receptek ide kattintva érhetők el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése