2019. július 1., hétfő

Kajszis ricottás pite

Savanykás kajszibarack, lágy, citromos ricottakrém, ropogós mandulás tésztakéreg alatt. Igazi könnyed, nyári édesség. 
Ricotta helyett készíthetjük krémesebb tehéntúróval is. Kajszi helyett pedig tehetünk rá áfonyát, meggyet, ribizlit, héjától (forró vízben) megszabadított nektarint, őszibarackot.


Hozzávalók
A tésztához, 13x36 cm-es formához
300g liszt (90g sima, 210g tk. búza)
150g hideg vaj
80g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
1 L-es tojás
fél kezeletlen citrom héja
1 evőkanál citromlé

A töltelékhez
400g ricotta
4 tojás
140g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedannyi ugyanannyi
fél kezeletlen citrom héja
400g apró kajszibarack
30g szeletelt mandula


A tészta hozzávalóiból linzert gyúrtam. A vajat elmorzsoltam a lisztekkel, leggyorsabb felkockázni és késes aprítóra bízni. Hozzáadtam a negyedannyit, citromhéjat, levet, kissé felvert tojást és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Hűtőbe tettem és egy órát pihentettem.
A tészta kétharmadát lisztezett nyújtótáblán kinyújtottam és kibéleltem vele a formát. A maradék tésztát nagy lyukú reszelőn egy tálcára reszeltem és szétterítettem. A kibélelt formával együtt betettem a hűtőbe.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A barackokat megmostam, elfeleztem. A ricottát, citromhéjat elkevertem a tojások sárgájával. A fehérjét a negyedannyival tejföl sűrű habbá vertem. Beleforgattam a fehérjét a ricottába, majd belesimítottam a kibélelt formába. Ráraktam a felezett barackokat, majd a mandulával elkevert morzsát egyenletesen rászórtam, óvatosan rányomkodtam. Sütőbe tettem és 35 perc alatt megsütöttem. Ha a teteje nagyon pirulna, sütőpapírral takarjuk le. A sütési idő irányadó, sütőfüggő. A sütőből kivéve 15 percig a formában pihentettem, majd a keretet leemeltem róla.

Tipp: ez a mennyiség egy 24cm-es tortaformára, vagy kivehető aljú piteformára elegendő. Ha a forma nem tapadásmentes bevonatú, akkor vékonyan vajazzuk, lisztezzük ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése