2020. január 25., szombat

Spenótos ricottás galette

Úgy gondoltam, valami szép színessel lehet legjobban megtörni ezt a napok óta tartó nyirkos szürkeséget. Legnagyobb örömömre ilyenkor is kapható friss spenót a piacon. Egy fürt paradicsom erejéig megtörtem a szezonális zöldségek fogyasztására irányuló elvemet. Omlós pitetésztát, ricottával megkenve, zöldségekkel megpakolva nagyszerű galette  kerekedett, amihez még pitetál sem kell, mert maga a tészta adja a formát.


Hozzávalók
A tésztához
180g liszt (60g sima, 120g tk. búza)
110g hideg vaj
60g tejföl
1-2 evőkanál hideg víz, ha szükséges
1 evőkanál citromlé
1 csapott teáskanál só

A töltelékhez
350g friss spenót, vagy mirelit leveles
1-2 gerezd fokhagyma
kevés étolaj
3-4db fehér és/vagy barna csiperke
8-10db koktélparadicsom
250g ricotta
80g mozzarella

frissen őrölt bors

1 kisebb tojás a kenéshez
szezámmag


 A liszteket a kockára vágott, hideg vajjal,  késes aprítóba tettem és elmorzsoltam (készíthetjük kézzel is). Tálba öntöttem, hozzáadtam, a tejfölt, citromlét, sót és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Ha szükséges adjunk hozzá kevés hideg vizet. A tésztát lisztezett nyújtótáblára tettem és egy egyenletes vastagságú, kb. 15cm átmérőjű korongot formáztam belőle. Egy lapos tányért liszttel meghintettem ráhelyeztem a tésztát és letakarva fél órára hűtőbe raktam.


A spenótot alaposan megmostam, lecsepegtettem, a fokhagymát megpucoltam. Egy serpenyőben olajat forrósítottam, belezúztam a fokhagymát, majd rádobtam a spenótleveleket, sóztam, borsoztam és megfonnyasztottam. Fém szűrőbe tettem, és félretettem hűlni. Felszeleteltem a gombát (ha a gomba friss, hagyjuk rajta a tönkjét), elfeleztem a paradicsomokat.


Mikor a spenót kihűlt, a sütőt 180 fokra előmelegítettem. Előkészítettem egy sütőpapíros tepsit. A tésztakorongot lisztezett nyújtótáblán körülbelül 28-30cm átmérőjű körré nyújtottam és áttettem a tepsire. Egyenletesen elkentem rajta a ricottát úgy, hogy a külső peremet 3cm szélességben üresen hagytam. Rászórtam a spenótot, a gombaszeleteket, paradicsomokat, végül rámorzsoltam a mozzarellát. A tészta szélét ráhajtottam a töltelékre, a kissé felvert tojással lekentem, szezámmal megszórtam. Sütőbe tettem és 35 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő.


Tipp: ricotta helyett használhatjuk 125g juhtúró/brindza és 125g trappista vagy más kemény sajt elegyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése