2021. október 3., vasárnap

Mandulás körtetorta

Egy gyorsan elkészíthető, kiadós uzsonnasüteményt hoztam ma, újfent a szezonalitás jegyében, körtével és a mandulával, melyek remek párost alkotnak együtt. Ne ijedjünk meg a tortába kerülő olívaolajtól sem, egyáltalán nem érezhető a sütin.

 

Hozzávalók, 24cm-es tortaforma

150g őrölt mandula
150g liszt (35g sima, 115g tk. búza)
8g sütőpor
4 tojás, szobahőmérsékletű
120g cukornak megfelelő édesítő
50ml extra szűz olívaolaj
80ml tej
kevés vaj és liszt a forma előkészítéséhez
5 kemény húsú körte
fél citrom leve
szeletelt mandula  

 
A körtéket meghámoztam, félbevágtam, magházukat kiszedtem és citromos vízben félretettem. A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a tortaformát vékonyan kivajaztam liszteztem.
A tojásokat az édesítővel habosra kevertem, hozzáadtam az olajat, tejet végül beleszitáltam a sütőporos lisztet. A tésztát a formába öntöttem, majd rátettem a szárazra törölt, legyezőszerűen bevágott körtéket. Megszórtam szeletelt mandulával és 50 perc alatt megsütöttem. A sütési idő irányadó, sütőfüggő. Tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e. A tortát a formában hagytam kicsit hűlni, majd levettem róla a tortakarikát és rácsra csúsztattam kihűlni. 
 
Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!

Eredeti recept itt: Jul's kitchen
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése