2022. január 7., péntek

Káposztafasírt

Régi tervemet váltottam valóra ezzel a káposztafasírttal. A fotón annyira semmitmondó, közben viszont olyan finom, hogy sajnálom, hogy ilyen sokáig halogattam és hogy csak fél kiló káposztából készítettem. A pikáns savanyú uborkás szósz remek kiegészítője, jegyezzétek meg, mert salátákhoz is pazar kísérő. 


Hozzávalók, 10 darabhoz
500g reszelt, fejes káposzta
80g zabpehely
50g tk. búzaliszt
1 tojás
1 kisebb vöröshagyma, ízlés szerint
1-2 gerezd fokhagyma
bors
oregánó
kevés olaj a sütéshez
 
Savanyú uborkás mártogatóhoz 
150g tejföl vagy görög joghurt
60g savanyú uborka, 5 db
1 teáskanál kapribogyó, elhagyható
vöröshagyma, fokhagyma, ízlés szerint
citromlé, ízlés szerint
bors

A reszelt káposztát alaposan  elkevertem egy teáskanál sóval és 30 percet állni hagytam. 
Míg a káposzta pihent, a szószhoz lereszeltem az uborkákat, finomra vágtam a kapribogyót és elkevertem a szintén reszelt vöröshagymával és zúzott fokhagymával. Belekevertem a tejfölt, sóval, borssal, citromlével ízesítettem.
Kicsavartam a zöldség levét,  hozzáadtam a tojást, reszelt vöröshagymát, zúzott fokhagymát, fűszereztem majd elkevertem a zabpehellyel és a liszttel. A receptben szereplő mennyiségek irányadók, hisz függ a káposzta nedvességtartalmától. Fontos, hogy összeállítás után pár percig pihentessük a masszát, hogy a zabpehely megszívhassa magát. Tegyünk egy próbát, hogy a megformázott káposzta egyben marad-e, ha szükséges adjunk hozzá még lisztet. Fasírtokat készítettem és tapadásmentes serpenyőben, kevés olajon aranybarnára sütöttem a korongokat. Papírtörlőre szedtem őket.

Bulgurral tálaltam, de bármilyen gabonaköret illik hozzá, sőt sültek mellé is tökéletes. 
 
Ha tetszett a recept, örülök ha megosztod! Kedveld az Áfonya mámora Facebook oldalt, hogy ne maradj le a szezonális ötletekről! Várlak az Instagramon is!
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése